Delen van bedrijfsgegevens kan boeren verder helpen
- B2b
- 6 dec 2013 @ 12:23
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Designonderzoek
- 6 dec 2013 @ 12:23
- Redactie B2B
Om een beeld te krijgen van de behoefte van boeren om hun bedrijfsinformatie te delen met leveranciers in de agriketen vroeg CRM Partners, 300 agrarische ondernemers in Nederland naar de voor- en nadelen die zij zien op dit gebied. Uit het onderzoek blijkt dat 68 procent van de boeren het krijgen van maatwerk vooral als voordeel ziet van het delen van bedrijfsgegevens, waaronder het aantal hectare, stuks vee of materieel. Opmerkelijk is dat andere voordelen, zoals betere onderlinge samenwerking, pro-activiteit en benchmark niet of nauwelijks als voordeel worden gezien.
Wat betreft de nadelen is er onder agrariërs duidelijk een vrees voor verkeerd gebruik van de informatie zichtbaar. Boeren zijn voornamelijk bang hun privacy te verliezen (23%). Op de tweede en derde plaats staan respectievelijk de vrees dat derden met de informatie aan de haal gaan en het kwijtraken van de controle in de relatie met de leverancier.
Herman Bodewes, verantwoordelijk voor het AgriLab bij CRM Partners: ‘Uniek aan de agrarische sector is dat alle partijen in de keten afhankelijk zijn van die ene ondernemer: de boer. Dat houdt ook in dat de marktomstandigheden waar boeren mee te maken hebben, direct effect hebben op de totale agrisector. Om het geheel te optimaliseren is onderlinge samenwerking daarom van cruciaal belang. Het delen van informatie binnen de gehele keten vormt een belangrijk onderdeel van die samenwerking. In combinatie met persoonlijk contact kunnen leveranciers er zo voor zorgen dat boeren zich verder committeren aan de keten en meer gaan besteden in de keten als geheel.’
Het onderzoeksrapport: ‘Wat verwachten boeren van hun leveranciers?’ is gratis te downloaden via de website.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Rico Bakker opent Nima Marketing Day
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
Laatste Nieuws
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing... 09-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing