Pim Themasessie: Loyalty 3.0

Pim Themasessie: Loyalty 3.0
  • B2b
  • 14 mrt 2014 @ 08:45
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • KennissessieCRM

Mensen en bedrijven zijn steeds minder loyaal. Klanten wisselen bedrijven en merken steeds vaker in. Aan de andere kant spelen klanten en ook medewerkers een steeds belangrijkere rol in het verkrijgen van loyalere klanten. Het opbouwen van relevante engagement is hierbij cruciaal. Het Platform innovatie in Marketing (PIM) organiseert daarop op dinsdag 25 maart vanaf 17.30 uur de themasessie ‘Loyalty 3.0’.

Bezoekers van MarketingTribune.nl kunnen exclusief met korting deelnemen aan deze interessante kennissessie voor een bedrag van €75,- excl. BTW (Normaal €169,- excl. BTW). Gebruik hiervoor actiecode: a21342-94 op het aanmeldformulier.

Gastheer is deze keer Eneco in Rotterdam. In deze kennissessie worden 3 á 4 interessante cases behandeld van onder meer Eneco, Rocks, Rotterdamse Schouwburg en Makro.

Programma
Op het programma staan:

De loyale consument in het digitale tijdperk
Jiska Eelen (Universiteit van Amsterdam)

Wat houdt merkloyaliteit in? Hoe kunnen digitale en sociale media ingezet worden om consumenten bij merken te betrekken en te zorgen voor kooployaliteit? Hoe gaan verschillen de typen consumenten om met loyaliteit? Wat is de relatie tussen media-gebruik en loyaliteit?
Jiska Eelen bespreekt de bevindingen uit een recent onderzoek over loyaliteit en merken (o.a. DE, Sun, Kitkat en Sanex).

Loyalty in de praktijk binnen een B2B omgeving
Michel Brakenhoff (CRM Manager van Makro Cash & Carry)

De Makro heeft in het verleden veel ervaring opgebouwd op het gebied van loyalty/spaarprogramma's gericht op de B2B markt. Een van de belangrijkste learnings is dat hoe beter de Makro zijn communicatie afstemt op individuele koopgedrag, hoe beter het resultaat. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Michel zal ingaan hoe Makro invulling geeft aan het verhogen van loyalty en waar hier de uitdagingen en valkuilen liggen.

De invloed van enthousiasme op loyalty
Gerdien Dalmulder, Emiel van Melis, (De Kracht van Enthousiasme).

Bedrijven met enthousiaste klanten zijn succesvoller. Circa 40 procent van nieuwe klanten komt binnen via aanbevelingen van enthousiaste, bestaande klanten. Het stimuleren van enthousiasme biedt enorme kansen om loyaliteit te vergroten! Gerdien en Emiel gaan in op de vraag hoe je concreet van enthousiasme naar verhoging van loyalty komt. Zij komen met praktische voorbeelden bij onder andere de Rotterdamse Schouwburg en Eneco.

Het managen van een loyaliteitsprogramma
Jan Nelissen, (TOTE-M; voormalig directeur loyaliteitsprogramma Rocks)

De vraag is of een klant door een klantenkaart met spaarpunten zich zal laten verleiden om vaker te komen en/ of meer te besteden? Te vaak is het programma een doel op zich, in plaats van een middel om het gewenste klantgedrag te realiseren. Hoeveel klantkaarten heeft u in uw portemonnee en welke gebruikt u regelmatig en waarom? Wat zijn de do's en dont's en wanneer is een loyaliteitsprogramma wel de oplossing? Op basis van zijn ervaringen binnen Rocks zal Jan concrete tips en aanbevelingen aanreiken hoe invulling te geven aan een modern loyaliteitsprogramma.

De avond wordt afgesloten met een borrel.

Aanmelden voor de themasessie kan via de website van PIM.
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken