CRMWaypoint helpt Amnesty International te innoveren

CRMWaypoint helpt Amnesty International te innoveren
  • B2b
  • 28 jan 2015 @ 14:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOSales

Salesforce-kenniscentrum CRMWaypoint gaat Salesforce implementeren bij de Nederlandse afdeling van mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Op deze manier wil Amnesty de eigen ledenadministratie en werkprocessen verbeteren om zo efficiënter te werken en kosten te besparen.

Dat Amnesty voor Salesforce kiest, komt voor een belangrijk deel door de sympathie die Salesforce heeft voor filantropische en non-profit organisaties. Salesforce hanteert het 1-1-1 model, een beleid waarbij het zichzelf de regel oplegt om 1 procent van alles wat het verdient terug te geven aan de maatschappij. Onderdeel van het beleid is ook dat non-profit organisaties en goede doelen hoge kortingen krijgen.

Veelzijdig
Daarnaast vond Amnesty het innovatieve karakter van de Salesforce-oplossing erg belangrijk. 'Salesforce is een ontzettend veelzijdig systeem en is veel meer dan slechts een CRM,' zegt Bart van Kuijk, afdelingsmanager Fondsenwerving & Marketing van Amnesty International Nederland, in een verklaring. 'Door te kiezen voor Salesforce halen we al die innovatie in huis. Het verbinden van de ledenadministratie met sociale mediaprofielen komt zo bijvoorbeeld binnen het bereik van onze organisatie. We verwachten met Salesforce sneller en efficiënter innovaties in de werkprocessen door te voeren dan vroeger mogelijk was.'

Klantbeeld
Eén van de innovaties die Amnesty door zal voeren is de introductie van Converse. Converse is een gezamenlijke applicatie ontwikkeling van de Salesforce Foundation en StepOrange. Deze branchespecifieke applicatie voor fondsenwervende- en ledenorganisaties maakt het voor Amnesty en andere non-profit organisaties mogelijk om een geïntegreerd klantbeeld te krijgen van alle supporters.
Mensenrechten
Bart Greve, CCO en mede eigenaar van CRMWaypoint, laat weten trots te zijn op de samenwerking. 'We helpen inmiddels vele toonaangevende ledenorganisaties met vernieuwing en zijn blij te kunnen bijdragen aan het belangrijke werk dat Amnesty verricht op het gebied van mensenrechten.'

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken