CRMWaypoint helpt Amnesty International te innoveren
- B2b
- 28 jan 2015 @ 14:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - MVOSales
- 28 jan 2015 @ 14:00
- Redactie B2B
Salesforce-kenniscentrum CRMWaypoint gaat Salesforce implementeren bij de Nederlandse afdeling van mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Op deze manier wil Amnesty de eigen ledenadministratie en werkprocessen verbeteren om zo efficiënter te werken en kosten te besparen.
Dat Amnesty voor Salesforce kiest, komt voor een belangrijk deel door de sympathie die Salesforce heeft voor filantropische en non-profit organisaties. Salesforce hanteert het 1-1-1 model, een beleid waarbij het zichzelf de regel oplegt om 1 procent van alles wat het verdient terug te geven aan de maatschappij. Onderdeel van het beleid is ook dat non-profit organisaties en goede doelen hoge kortingen krijgen.
Veelzijdig
Daarnaast vond Amnesty het innovatieve karakter van de Salesforce-oplossing erg belangrijk. 'Salesforce is een ontzettend veelzijdig systeem en is veel meer dan slechts een CRM,' zegt Bart van Kuijk, afdelingsmanager Fondsenwerving & Marketing van Amnesty International Nederland, in een verklaring. 'Door te kiezen voor Salesforce halen we al die innovatie in huis. Het verbinden van de ledenadministratie met sociale mediaprofielen komt zo bijvoorbeeld binnen het bereik van onze organisatie. We verwachten met Salesforce sneller en efficiënter innovaties in de werkprocessen door te voeren dan vroeger mogelijk was.'
Klantbeeld
Eén van de innovaties die Amnesty door zal voeren is de introductie van Converse. Converse is een gezamenlijke applicatie ontwikkeling van de Salesforce Foundation en StepOrange. Deze branchespecifieke applicatie voor fondsenwervende- en ledenorganisaties maakt het voor Amnesty en andere non-profit organisaties mogelijk om een geïntegreerd klantbeeld te krijgen van alle supporters.
Mensenrechten
Bart Greve, CCO en mede eigenaar van CRMWaypoint, laat weten trots te zijn op de samenwerking. 'We helpen inmiddels vele toonaangevende ledenorganisaties met vernieuwing en zijn blij te kunnen bijdragen aan het belangrijke werk dat Amnesty verricht op het gebied van mensenrechten.'
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing