Neelie Kroes: 'Ik ben onder de indruk van start-ups'
- B2b
- 30 jan 2015 @ 12:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - LeadsE-commerce
- 30 jan 2015 @ 12:00
- Redactie B2B
Op het hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht pitchten onlangs tien startups, onder het toeziend oog van Neelie Kroes van StartupDelta, hun business aan ruim vierhonderd investeerders en partners tijdens 'Demo Day'. In totaal haalden zij 3,4 miljoen euro op aan financiering.
Demo Day vormde het startschot voor de volgende stap in hun ontwikkeling. Om die stap te kunnen maken, gaan de startups de komende tijd op zoek naar bij elkaar opgeteld 25,5 miljoen euro. Op Demo Day brengt Startupbootcamp de beste startups samen met potentiële investeerders. Startupbootcamp spreekt wereldwijd jaarlijks met meer dan 10.000 startups en selecteert er slechts tien om verder te begeleiden.
In de maanden voorafgaand aan Demo Day worden deze startups in een intensief programma van negentig dagen klaargestoomd voor de pitch. Deelnemers waren deze editie onder andere Tom Kabinet, Printr, Quiver, Magnetic.io en StartMonday. De bedrijven kregen veel geïnteresseerde investeerders aan hun stand: gemiddeld zeventien per startup. Nu is het moment aangebroken om deze leads op te volgen. Tot nu toe haalden de tien startups tot aan Demo Day 3,4 miljoen euro op. In de fase die nu aanbreekt, willen zij 25,5 miljoen euro bij investeerders inzamelen.
Neelie Kroes
Ook startupambassadeur Neelie Kroes was aanwezig op Demo Day. In het pas opgerichte StartupDelta-programma wil zij Nederland op de kaart zetten als vestigingsplaats voor startups. Daarnaast helpt zij Nederlandse startups om te groeien. Kroes, in een persverklaring: 'Wanneer ik deze startups zie, ben ik enorm onder de indruk van de kwaliteit en ambitie. Laat mij weten wat er voor startups in Nederland beter kan, want hier wil ik mij voor inzetten.'
Jonge generatie
Tijdens Demo Day werd het belang van een gezond startupklimaat nogmaals aangestipt. Startups vormen de drijvers van de economie, doordat zij veel werkgelegenheid creëren. Kroes: 'Een grote zorg van mij is de jeugdwerkloosheid in Europa. Gelukkig wacht de jonge generatie niet tot de politiek met een oplossing komt, maar neemt zelf het initiatief.'
Ook zijn nieuwe bedrijven veel innovatiever dan de oude garde en hebben zij meer slagkracht om innovaties snel naar de markt te kunnen brengen. Volgens oprichter van Startupbootcamp Patrick de Zeeuw staan we aan het begin van een entrepreneurial revolution. 'Het internet heeft ondernemerschap makkelijker gemaakt, maar de behoefte aan angels die beginnende bedrijven ondersteunen, blijft groot.'
Op de foto: Neelie Kroes en Patrick de Zeeuw.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing