Yourzine start partnership met Notificare

Yourzine start partnership met Notificare
  • B2b
  • 7 mei 2015 @ 11:47
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • CRMAppsMobileMarketing

Dialoogmarketingbureau Yourzine heeft een nieuw strategisch partnership aangekondigd met Notificare. Dit is een mobile marketing platform waarmee marketeers contextuele en interactieve notificaties kunnen versturen naar smartphones en tablets. Mobile is volgens de partners voor marketeers een grote uitdaging, dit komt met name door de opmars van veel nieuwe mogelijkheden via mobile devices en de opkomst van smartwatches.

Met behulp van Notificare en iBeacon-technologie kunnen bedrijven nu, als de klant daarvoor toestemming geeft, informatie over hen verzamelen, ook wanneer zij fysiek in de winkel zijn. Deze informatie geeft marketeers beter inzicht in de producten waar de consument naar op zoek is. Zo kunnen retailers bijvoorbeeld relevante aanbiedingen sturen naar gebruikers van hun app wanneer ze in de buurt van een vestiging zijn. Dit draagt bij aan een betere klantbeleving en legt de verbinding tussen online en offline. Zo meldt het persbericht.

Omnichannel strategie
‘Bij Yourzine zien we dat merken en organisaties steeds vaker worden geconfronteerd met zowel bestaande als potentiële klanten die verschillende mobile devices integreren in hun dagelijkse leven’, zegt Michiel van Riemsdijk, directeur van Yourzine. ‘Het is daarom van belang om het mobiele kanaal aan de omnichannel strategie toe te voegen. Dankzij een partnership met Notificare kunnen wij een stapje verder gaan om onze klanten te helpen het beste uit hun apps te halen. Met relevante berichten bereiken we de eindgebruiker zowel thuis als onderweg, ongeacht het apparaat dat zij gebruiken, om de klantwaarde te verhogen.’

Profielinformatie 
De laatste tien jaar zijn bedrijven opgetuigd met nieuwsbrieven, social media, websites, e-mails. Allemaal kanalen met een eigenaar. Iedereen doet zijn dingetje in het contact met de klant. Iedere keer wordt weer geprobeerd de klant te pleasen. Wat wij voor retailers doen is het optellen van die klantcontacten uit die verschillende kanalen om diezelfde consument in de verschillende contactmomenten te herkennen. Er zijn mensen die wel of geen e-mail lezen, die wel of niet op social media zitten, die naar een website gaan of juist niet. Ons doel is die profielinformatie te verzamelen. Met de optelsom der delen is de uitkomst de ijkklant. Het leuke is dat er dan bij onze opdrachtgevers een explosie van inzicht komt over wie die klant nu eigenlijk is. Aan de hand van de inzichten kunnen retailers de juiste boodschap verzenden via het voorkeurkanaal van de klant.

Hype van mobiele apps
Dat is belangrijk, ook omdat steeds meer retailers loyaliteitsprogramma’s gebruiken én omdat mobiele apps een hype zijn, net als voorheen big data en social media. Een app is okay, maar integreer mobiel dan ook gelijk in de multichannel strategie. Tuig niet al die kanalen stuk voor stuk op. Ik geef een voorbeeld van AH. Als je vanuit de bonuskaart weet dat iemand zich graag online op donderdag laat inspireren en op zaterdagochtend boodschappen doet – dat weet je via de kassaregistratie – hoe leuk is het dan niet als hij/zij via de app op zaterdagochtend vroeg een leuke aanbieding ontvangt. Eventueel met een recept! Daar worden mensen blij van en jij als marketeer bent bezig met je merk én met sales. Je bent namelijk een oprechte dialoog aangegaan, hebt interesse getoond in de klant die zich vervolgens gekend voelt en je product gaat kopen.

Plugin voor apps
Robert Leefmans, CEO bij Notificare voegt daar aan toe: ‘Consumenten zijn altijd onderweg en vaak uit het oog van marketeers. Notificare biedt een goede oplossing om deze mensen alsnog te bereiken via notificaties op hun mobile devices, precies waar en wanneer de consument daar behoefte aan heeft.’ Met de technologie van Notificare, die een plugin is voor apps, kunnen nog meer bedrijven profiteren van dit marketinginstrument voor het mobile platform. Notificare maakt persoonlijke en locatie-gebaseerde interactie mogelijk, onder andere door middel van iBeacons. Hiermee kunnen bedrijven hun klanten voorzien van relevante informatie op het juiste moment.
 

Yourzine helpt merken en organisaties om persoonlijke meerwaarde te geven aan alle contactmomenten tussen merk en consument. Het bureau werkt op basis van klantinzicht, waarna klantcontact wordt verzorgd met als doel klantwaarde verhogen. Recent is Yourzine met de Samsung case genomineerd voor de Selligent Award. 

Onderstaande video legt de genomineerde Samsung case uit. 



Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken