[Onderzoek] Contentontwikkeling staat bij marketeers op 1

[Onderzoek] Contentontwikkeling staat bij marketeers op 1
  • B2b
  • 26 jun 2015 @ 13:27
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • OnderzoekMarketingBig data

Of je doet het digitaal goed, of je doet je marketing slecht, stelt het recente onderzoek van Millward Brown ‘Getting Digital Right 2015’. Het marktonderzoekbureau ging op zoek naar de beste marketingstrategie in een steeds digitalere wereld. Zonder big data kun je het in marketing straks wel schudden. Daarvan zijn de 400 onderzochte marketeers van bedrijven, media en bureaus in de Verenigde Staten overtuigd. Zij zien big data als de grote uitdaging voor 2015, ver voor mobile en social media, video en Location Based Marketing.

Data gestuurde inzichten in het consumentengedrag beïnvloeden al 67 procent van alle marketingbeslissingen. Maar zijn het ook de juiste beslissingen? Daar zetten de marketeers toch steeds vaker een groot vraagteken bij. Nog maar 14 procent van de marketeers heeft vertrouwen in hun big data-organisatie, tegenover 39 procent vorig jaar.

Alleen maar nice-to-know of ook zakelijk belangrijk?
De eigen digitale strategieën zitten vol gebreken. Vooral bedrijven vinden dat ze tekort schieten: slechts 38 procent denkt digitaal op de goede weg te zijn. Bij de bureaus is dat 61 procent en bij de media 64 procent. De kritische opstelling van de bedrijven betekent volgens Millward Brown dat bureaus zich moeten realiseren dat bedrijven onderscheid hebben leren maken tussen nice-to-know KPI's (Key Performance Indicators) en indicatoren waarmee je zakelijk echt verder komt. Daar hoort ook bij dat ze zich op die media concentreren die hun klanten echt interesseren en die daarom de verkoop versterken. Ze zijn op zoek naar een beter begrip van consumenten en hun dynamische mediagebruik.

Geïntegreerde strategie
Maar 25 procent van de bedrijven denkt de ideale mediamix al gevonden te hebben (bij bureaus en media is dat ongeveer 50%). En die ziet er vandaag de dag dan zo uit:



Vergeleken met vorig jaar staan website- en contentontwikkeling nog steeds op 1, hoewel hun belang iets is afgenomen. Een duidelijke groei zien we bij mobile reclame en apps:

Geïntegreerde strategieën hebben de toekomst, vindt 67 procent van de bedrijven (bureaus en media beide rond 60%). (Bronnen: CPWissen en Millward Brown)
Het hele onderzoek is op deze site te lezen!

Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken