[Onderzoek] Contentontwikkeling staat bij marketeers op 1
- B2b
- 26 jun 2015 @ 13:27
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - OnderzoekMarketingBig data
- 26 jun 2015 @ 13:27
- Connie Lohuis
Of je doet het digitaal goed, of je doet je marketing slecht, stelt het recente onderzoek van Millward Brown ‘Getting Digital Right 2015’. Het marktonderzoekbureau ging op zoek naar de beste marketingstrategie in een steeds digitalere wereld. Zonder big data kun je het in marketing straks wel schudden. Daarvan zijn de 400 onderzochte marketeers van bedrijven, media en bureaus in de Verenigde Staten overtuigd. Zij zien big data als de grote uitdaging voor 2015, ver voor mobile en social media, video en Location Based Marketing.
Data gestuurde inzichten in het consumentengedrag beïnvloeden al 67 procent van alle marketingbeslissingen. Maar zijn het ook de juiste beslissingen? Daar zetten de marketeers toch steeds vaker een groot vraagteken bij. Nog maar 14 procent van de marketeers heeft vertrouwen in hun big data-organisatie, tegenover 39 procent vorig jaar.
Alleen maar nice-to-know of ook zakelijk belangrijk?
De eigen digitale strategieën zitten vol gebreken. Vooral bedrijven vinden dat ze tekort schieten: slechts 38 procent denkt digitaal op de goede weg te zijn. Bij de bureaus is dat 61 procent en bij de media 64 procent. De kritische opstelling van de bedrijven betekent volgens Millward Brown dat bureaus zich moeten realiseren dat bedrijven onderscheid hebben leren maken tussen nice-to-know KPI's (Key Performance Indicators) en indicatoren waarmee je zakelijk echt verder komt. Daar hoort ook bij dat ze zich op die media concentreren die hun klanten echt interesseren en die daarom de verkoop versterken. Ze zijn op zoek naar een beter begrip van consumenten en hun dynamische mediagebruik.
Geïntegreerde strategie
Maar 25 procent van de bedrijven denkt de ideale mediamix al gevonden te hebben (bij bureaus en media is dat ongeveer 50%). En die ziet er vandaag de dag dan zo uit:
Vergeleken met vorig jaar staan website- en contentontwikkeling nog steeds op 1, hoewel hun belang iets is afgenomen. Een duidelijke groei zien we bij mobile reclame en apps:
Geïntegreerde strategieën hebben de toekomst, vindt 67 procent van de bedrijven (bureaus en media beide rond 60%). (Bronnen: CPWissen en Millward Brown)
Het hele onderzoek is op deze site te lezen!
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing