DTG komt met nieuw Facebook product voor MKB
- B2b
- 7 okt 2015 @ 08:46
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 7 okt 2015 @ 08:46
- Redactie B2B
DTG lanceert, in samenwerking met Facebook, een nieuw product waardoor MKB’ers simpel en snel Facebook advertentiecampagnes kunnen inzetten. Deze campagnes kunnen geselecteerd worden op nationaal, regionaal of lokaal niveau met de zekerheid dat de advertentie 5 keer binnen de campagneperiode (van 2 tot 8 weken) vertoond wordt. Facebook wil MKB’ers kansen bieden als het gaat om hun online zichtbaarheid. Er zijn 8,8 miljoen Nederlanders die een Facebook profiel hebben.
Vanwege het visuele en informele karakter van het sociale media platform is een Facebook campagne geschikt om bijvoorbeeld acties, aanbiedingen of nieuwe producten te promoten. Facebook staat bekend om het ‘sharen’, waarmee de drempel om een actie of aanbieding te delen erg laag is. Dit levert een ondernemer extra exposure op voor zijn producten of diensten.
Laagdrempelig
Naast de laagdrempeligheid van een online platform zoals Facebook, zijn er volgens DTG ook andere aspecten die de Facebook campagnes geschikt maken voor ondernemers. Advertentiecampagnes zijn op een ‘natuurlijke’ manier onderdeel van ieders timeline, want ze staan tussen de persoonlijke posts. Via Facebook kunnen ondernemers een enorm publiek, waaronder hun huidige klanten én prospects, bereiken. Zo meldt het persbericht.
3 Clicks
DTG wil ondernemers helpen om snel en effectief Facebook campagnes te lanceren; in 3 clicks kan de gewenste doelgroep met grote precisie geselecteerd worden op locatie, geslacht en leeftijd. De ondernemer ziet direct zijn bereik, waaronder zich ook potentiële klanten bevinden. Bovendien garandeert DTG voor de Facebook advertenties een verschijningsfrequentie van vijf vertoningen binnen de gestelde campagnetermijn. Dit is een zorgvuldig gekozen frequentie, omdat de praktijk (ervaringen met hetzelfde product in Italië en België) heeft uitgewezen dat vijf herhalingen van een boodschap een maximaal effect genereren.
Verfijnde selectie
‘Je kunt als ondernemer niet meer om het potentieel van Facebook heen. De klant is op Facebook actief en het platform stelt je als ondernemer in staat om die klant met een verfijnde selectie te bereiken’, licht Erik Hoekstra (CEO DTG) toe. ‘Met dit Facebook product maakt DTG het voor ondernemers gemakkelijk om een campagne snel en eenvoudig in te zetten. Dat is vanaf nu mogelijk zonder dat de ondernemer zelf kennis van zaken hoeft te hebben. Wij zorgen samen met de ondernemer voor een specifieke doelgroepselectie, creëren de advertenties, plaatsen deze, monitoren de campagne en garanderen ook nog eens een minimaal bereik.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing