Netwinst komt met omni-channel marketingtool Basedriver
- B2b
- 16 dec 2015 @ 11:07
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - LeadgeneratorMarketingSocial media
- 16 dec 2015 @ 11:07
- Redactie B2B
Netwinst, marketingtechnologiebedrijf uit Utrecht, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van een nieuwe tool: Basedriver. Basedriver is het centrale platform van waaruit je samen met collega’s al je marketingkanalen kunt bedienen met campagnes op maat en waarbij de kenmerken van de klant als vertrekpunt worden gebruikt.
De marketeer van tegenwoordig weet dat personalisatie het sleutelwoord is. Nu het aantal communicatiekanalen zo enorm is gegroeid, is daarmee ook de behoefte aan verregaande personalisatie toegenomen. Dit vereist de expertise van meerdere mensen op verschillende kanalen, zoals e-mail, Facebook, Callcenter, Direct Mail of Online. Het gevolg? De marketeer is veel tijd kwijt met het uitzetten van eenduidige, kanaal-overstijgende campagnes. Personalisatie is een wens waar men zelden aan toe komt. Daar is nu een oplossing voor in de vorm van Basedriver. Basedriver neemt dit tijdrovende werk uit handen, en biedt de marketeer de ruimte om zich weer op zijn kracht te richten: het ontwikkelen van creatieve campagnes. Basedriver geeft de marketeer zijn functie terug.
Segmenteren klantenbestand
Tot op heden werd personalisatie van marketinguitingen bereikt door het klantenbestand te segmenteren per kanaal. Voor iedere groep op ieder kanaal werd een aparte campagne samengesteld. Basedriver stapt af van dit hokjesdenken – het is niet het systeem dat profielen aan een campagne koppelt. In plaats daarvan worden de contactmomenten uit een campagne aan een profiel verbonden, mits deze campagne voor dat profiel relevant is.
Contactplanning op maat
Op basis van de kenmerken van de klant wordt voor iedere klant een eigen contactplanning gemaakt, afhankelijk van de gewenste contactdruk. Dit leidt ertoe dat er bijna ongelimiteerde hoeveelheden persoonlijke campagnes kunnen worden uitgevoerd, en in theorie iedere klant op maat kan worden gecontacteerd. Een ander voordeel van Basedriver is dat door gebruik van dit systeem de contactdruk vele malen beter te managen is. Doordat alle kanalen in Basedriver samenkomen, wordt het inzichtelijk aan hoeveel uitingen de klant wordt blootgesteld. Dat betekent dus ook dat het mogelijk wordt de klanten te benaderen die buiten alle campagnes vallen.
Hoe werkt het?
Basedriver is het verzamelpunt waar alle klantdata samenkomt, aan elkaar gekoppeld wordt, en wordt verrijkt wordt teruggegeven aan de marketeer. Vanuit de kenmerken van de klant wordt vervolgens een campagne ingericht met bijbehorende content en uitingen, maar rekening houdend met de gewenste contactdruk. Door middel van dashboards in Basedriver kunnen de resultaten van de campagne vervolgens eenvoudig en overzichtelijk bij worden gehouden.
Peter van der Schaar, directeur van Netwinst: ‘Wat Basedriver uniek maakt is de contactplanning, die voor ieder individueel profiel wordt berekent, op basis van klantkenmerken en de campagnes van de marketeer. Door deze contactplanning te koppelen aan een workflow ontstaat er een tool, die marketing herdefinieert, en de creativiteit terug geeft aan de marketeer. Het levert tijdswinst op, en verhoogt de schaalbaarheid van campagnes zonder extra inspanningen voor de marketeer.’
KPN
Basedriver bewijst zijn meerwaarde al voor een aantal klanten. Zo ziet KPN een stijging van de effectiviteit van hun nieuwsbrieven door het gebruik van de tool. New Skool Media gebruikt Basedriver om gepersonaliseerde campagnes uit te sturen naar de lezers van hun 23 tijdschriften. Ook de NS maakt gebruik van Basedriver voor het aanmaken en verwerken van uitjes in de spoordeelwinkel.
Meer informatie over Basedriver is te vinden op basedriver.nl.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing