Peugeot en Citroën Benelux met Yourzine in zee

Peugeot en Citroën Benelux met Yourzine in zee
  • B2b
  • 23 dec 2015 @ 09:25
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaDialoogMarketing

Dialoogmarketingbureau Yourzine kondigt aan dat de autogroepen Peugeot en Citroën Benelux hem hebben gekozen als het bureau voor CRM en databased marketing in de Benelux. Yourzine zal de volledige klantcontactstrategie ontwikkelen en van daaruit huidige campagnes optimaliseren of nieuwe campagnes opzetten. Het bureau doet dit middels uitgebreide data analyses waarmee toekomstig gedrag van de klanten kan worden voorspeld.

Peugeot en Citroën Benelux beogen met de nieuwe strategie en bijbehorende multi-channel benadering meer loyaliteit bij de klant en een verbeterde verbinding met de merken door servicegericht en persoonlijk met hen te communiceren. Op basis van huidige en nieuw op te bouwen data zal Yourzine patronen analyseren van de Peugeot en Citroën Benelux klanten, de klantcontactstrategie ontwikkelen en campagnes optimaliseren of vernieuwen om zo de merkbeleving en merkbetrokkenheid te verhogen.

Dichter bij de klanten
Hiermee zorgt het bureau ervoor dat Peugeot en Citroën Benelux dichter bij zijn klanten komen dan ooit tevoren en zo persoonlijk mogelijk met hen communiceren. Uiteindelijk krijgen de klanten bijvoorbeeld een digitale melding dat hun auto APK gekeurd moet worden of een mail dat de auto toe is aan een onderhoudsbeurt, waarbij de klant direct wordt uitgenodigd een afspraak te maken bij zijn of haar eigen Peugeot garage. Het team van Yourzine zal de werkzaamheden uitvoeren vanuit het hoofdkantoor van Peugeot en Citroën Benelux in Amsterdam.

Klantcontactstrategie
Alain Descat, Digital Factory Director bij Peugeot en Citroën Benelux: ‘Yourzine kan ons met een CRM en databased marketing- en klantcontactstrategie helpen het verschil te maken in het digitale tijdperk waar we ons momenteel in bevinden. We willen geen marketing bedrijven op gevoel, maar op data en bewezen geanalyseerd gedrag. Het Yourzine team straalt positieve energie uit en een sterke teamgeest die goed bij het team van Peugeot en Citroën Benelux past. Al bij het begin van onze samenwerking zijn de prestaties boven verwachting, ik kijk dan ook uit naar wat we nog meer samen kunnen bereiken.’

SIM platform
‘We zijn ontzettend verheugd dat Peugeot en Citroën Benelux ons hebben gekozen als het bureau voor CRM en databased marketingstrategie’, aldus Kitty van Riemsdijk, (International) Business Development Director bij Yourzine. ‘We zullen beginnen met kijken wat er momenteel al beschikbaar is aan data en hoe we deze kunnen inzetten. Zo kunnen we via het Selligent Interactive Marketing (SIM) platform de contactmomenten optimaliseren en zo de klantwaarde door 1:1 data gedreven marketing voor Peugeot en Citroën Benelux verhogen.'

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken