10 high impact scale-ups pitchen tijdens Amsterdam Capital Week
- B2b
- 7 sep 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPitches
- 7 sep 2016 @ 09:00
- Redactie B2B
Amsterden Scale-Up! vindt plaats op woensdag 28 september aaanstaande tijdens de Amsterdam Capital Week. Bij dit ontbijt in Dragons' Den-stijl presenteren tien voorgeselecteerde scale-ups samen met hun huidige financiers zich aan zo'n 50 venture capitalists en filantropen, private impact investeerders, social impact fondsmanagers, vermogensbeheerders en CEO's uit binnen- en buitenland.
Zij nemen deel op exclusieve uitnodiging van Peter Michel (PM) Heilmann, oprichter van C.INGDOM en initiatiefnemer van Amsterden Scale-Up! Doel van dit evenement is het faciliteren van financiering en stimuleren van opschaling van innoverende, impact makende en snelgroeiende bedrijven die in ons land en/of internationaal opereren. De tien scale-ups zijn actief in sectoren als duurzame en sociale innovatie, Software as a Service (SaaS), primaire gezondheidszorg, slimme/alternatieve energie, kunstmatige intelligentie (AI), omgekeerde logistiek (reverse logistics) en circulaire economie.
Impact gazellen
De huidige markt heeft grote behoefte aan financiering en opschaling van 'impact gazellen'. Dit zijn jonge bedrijven met een ervaren Management Team en een bewezen product/market fit en business model, die aan het begin staan van hun 'hockeystick' groeifase. Dit geldt zowel voor de scale-ups in Nederland die internationaal willen doorbreken, alsook voor bedrijven van Nederlandse impact ondernemers die reeds actief zijn in Europa, Afrika, Azië en/of Amerika.
Bevlogen ondernemers
‘De deelnemende sociaal en duurzaam ondernemers, inclusief B Corps, opereren vaak 'ónder de radar' van de investerings- en vermogenswereld’, legt Peter Michel Heilmann, zelf een ervaren scale-up ondernemer, uit. ‘Deze visionaire en bevlogen ondernemers zijn niet uitsluitend gefocust op winstmaximalisatie (ROI). Zij letten tevens op het vergroten van hun impact (SROI), internationale opschaling, versnelde marktpenetratie en het aantrekken van strategische samenwerkingsvormen. Daardoor creëren zij verhoogde, veel meer economische, sociale en ecologische waarde.’
Ontbijt
Dit internationale evenement vindt plaats in de ochtend van 28 september tussen 06:30 en 10:00 in de hoofdstad, alwaar de deelnemers tijdens het ontbijt smaakvol worden verrast. Amsterden Scale-Up! wordt ondersteund door de Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen (NVP), De Blije B (een coöperatieve fairtrade bank in oprichting) en United People Foundation (UPF).
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing