Call-IT en Talent4Service gaan 56-plussers helpen

Call-IT en Talent4Service gaan 56-plussers helpen
  • B2b
  • 21 okt 2016 @ 09:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • RecruitmentArbeidsmarkt

Iedereen verdient een kans op de arbeidsmarkt en iedere werknemer heeft een bedrijf iets te bieden. In het kader van die filosofie is contactcenterdienstverlener Call-IT een samenwerking aangegaan met Talent4Service. Samen bieden de twee bedrijven onder andere 56-plussers en langdurig werklozen een nieuwe kans op de arbeidsmarkt.

Hiermee krijgen kandidaten uit doelgroepen die doorgaans minder in trek zijn bij werkgevers een baan mét bijbehorende opleiding, en daarmee een nieuwe start in de klantcontactbranche.

Kwetsbare groepen
Bij Call-IT neemt maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) een centrale plek in de bedrijfsfilosofie in. Wim Vintges, algemeen directeur: ‘Eén van onze business principles is ‘verbondenheid’, en een divers personeelsbestand is een belangrijk voorbeeld daarvan. Het is eigenlijk heel simpel: verschillende mensen hebben verschillende kwaliteiten. In Talent4Service hebben wij een partner gevonden die net als wij gelooft in het bieden van kansen aan iedereen op de arbeidsmarkt, óók de kwetsbare doelgroepen.’

Reïntegratie
Talent4Service is gespecialiseerd in het werven & selecteren, opleiden & begeleiden en detacheren van re-integratie kandidaten. Directeur van Talent4Service Jorien Wesseling: ‘Talent4Service is de linking pin tussen de overheid en het bedrijfsleven en slaat daarmee een brug tussen werkgevers, lokale en centrale overheden en werkzoekenden. Daarmee is Talent4Service een goede partner voor organisaties zoals Call-IT: organisaties die optimaal invulling willen geven aan hun social return beleid.’

Vakopleiding MBO-niveau
De contactcentermedewerkers die via Talent4Service aan de slag gaan bij Call-IT krijgen niet alleen een baan, maar ook een vakopleiding op MBO-niveau. Vintges: ‘Dankzij de vakopleiding komen de nieuwe medewerkers uit deze doelgroepen niet alleen beter beslagen ten ijs, maar hebben ze ook de vaardigheden en vakkennis opgedaan om zich door te kunnen ontwikkelen in deze branche. Zo blijven nieuwe medewerkers langdurig behouden voor Call-IT en kunnen wij op onze beurt onze klanten een duurzame dienstverlening bieden. De samenwerking met Talent4Service brengt onze organisatie dus een unieke combinatie van commercieel en maatschappelijk belang.’

Recruitment
In eerste instantie gaat Talent4Service gemiddeld 15 kandidaten per jaar werven en opleiden voor Call-IT. Bij gebleken succes wordt dit aantal de komende jaren verder uitgebreid, waarmee arbeidsparticipatie van reïntegratie kandidaten een structurele plek krijgt in het personeelsbeleid van de organisatie.

 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken