Call-IT en Talent4Service gaan 56-plussers helpen
- B2b
- 21 okt 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - RecruitmentArbeidsmarkt
- 21 okt 2016 @ 09:00
- Redactie B2B
Iedereen verdient een kans op de arbeidsmarkt en iedere werknemer heeft een bedrijf iets te bieden. In het kader van die filosofie is contactcenterdienstverlener Call-IT een samenwerking aangegaan met Talent4Service. Samen bieden de twee bedrijven onder andere 56-plussers en langdurig werklozen een nieuwe kans op de arbeidsmarkt.
Hiermee krijgen kandidaten uit doelgroepen die doorgaans minder in trek zijn bij werkgevers een baan mét bijbehorende opleiding, en daarmee een nieuwe start in de klantcontactbranche.
Kwetsbare groepen
Bij Call-IT neemt maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) een centrale plek in de bedrijfsfilosofie in. Wim Vintges, algemeen directeur: ‘Eén van onze business principles is ‘verbondenheid’, en een divers personeelsbestand is een belangrijk voorbeeld daarvan. Het is eigenlijk heel simpel: verschillende mensen hebben verschillende kwaliteiten. In Talent4Service hebben wij een partner gevonden die net als wij gelooft in het bieden van kansen aan iedereen op de arbeidsmarkt, óók de kwetsbare doelgroepen.’
Reïntegratie
Talent4Service is gespecialiseerd in het werven & selecteren, opleiden & begeleiden en detacheren van re-integratie kandidaten. Directeur van Talent4Service Jorien Wesseling: ‘Talent4Service is de linking pin tussen de overheid en het bedrijfsleven en slaat daarmee een brug tussen werkgevers, lokale en centrale overheden en werkzoekenden. Daarmee is Talent4Service een goede partner voor organisaties zoals Call-IT: organisaties die optimaal invulling willen geven aan hun social return beleid.’
Vakopleiding MBO-niveau
De contactcentermedewerkers die via Talent4Service aan de slag gaan bij Call-IT krijgen niet alleen een baan, maar ook een vakopleiding op MBO-niveau. Vintges: ‘Dankzij de vakopleiding komen de nieuwe medewerkers uit deze doelgroepen niet alleen beter beslagen ten ijs, maar hebben ze ook de vaardigheden en vakkennis opgedaan om zich door te kunnen ontwikkelen in deze branche. Zo blijven nieuwe medewerkers langdurig behouden voor Call-IT en kunnen wij op onze beurt onze klanten een duurzame dienstverlening bieden. De samenwerking met Talent4Service brengt onze organisatie dus een unieke combinatie van commercieel en maatschappelijk belang.’
Recruitment
In eerste instantie gaat Talent4Service gemiddeld 15 kandidaten per jaar werven en opleiden voor Call-IT. Bij gebleken succes wordt dit aantal de komende jaren verder uitgebreid, waarmee arbeidsparticipatie van reïntegratie kandidaten een structurele plek krijgt in het personeelsbeleid van de organisatie.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing