[Interview] Ilse Vonk, de nieuwe CEO van Dopper
- B2b
- 13 okt 2016 @ 10:15
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - ZakelijkInterview
- 13 okt 2016 @ 10:15
- Connie Lohuis
Ilse Vonk (36) is de nieuwe CEO van Dopper, het bedrijf achter de duurzame design waterfles. Ilse neemt het stokje over van Dopper oprichter Merijn Everaarts, hij verhuisde enkele weken geleden naar Amerika om de markt aldaar te veroveren. Vonk werkt inmiddels al weer 2,5 jaar bij Dopper. Eerst als sales director en later als director operations. We interviewen Vonk over haar plannen met Dopper.
Wat deed je in je vorige baan?
‘Als director operations hield ik mij bezig met de infrastructuur van Dopper en de professionaliseringsslag die wij graag wilde maken van start-up naar scale-up. Sinds afgelopen september ben ik managing director bij Dopper. In deze rol overzie ik de gehele organisatie, maak ik samen met Merijn, met wie ik de directie vorm, de lange termijn strategie en stuur ik alle afdelingshoofden aan die op hun beurt weer hun team managen. In deze rol wil ik van Dopper een kartrekker maken als het gaat om sociaal ondernemen en het zijn van een B Corp. Voor Dopper heb ik 11 jaar in Parijs gewerkt in vergelijkbare functies.’
Waarom is je voorganger naar USA vertrokken? Wat gaat hij daar doen?
‘Merijn en ik vormen samen de directie van Dopper. Wij hebben ieder onze kwaliteiten en die van Merijn liggen op het ondernemersvlak. Het ter plaatse ontdekken van de US markt, zijn handen vuil maken, mensen inspireren en goede partners vinden passen perfect bij hem. Dat is dan ook wat hij nu aan het doen is in Amerika. Een land als Amerika verover je niet op afstand. Het feit dat hij daar bijna een jaar lang kan zijn om de basis te creëren voor ons toekomstige succes daar is een fantastische kans.’
Wat heb je met duurzaamheid?
‘Ik ben mij steeds bewuster geworden van bepaalde duurzaamheidsvraagstukken door de jaren heen. Duurzaamheid zie je terug in mijn levensstijl waarin ik bijvoorbeeld niet iedere dag vlees eet, zoveel mogelijk biologische producten probeer te kopen en natuurlijk water uit de kraan drink in plaats van plastic waterflesjes te kopen. Ook kom ik meer met de trein naar het werk dan met de auto. Ik probeer andere sociale ondernemingen te steunen door hun merk te kopen en natuurlijk te promoten bij mijn vrienden en kennissen.’
Wat zijn je verwachtingen bij Dopper?
‘We zitten bij Dopper in een waanzinnig interessante periode. We zijn start-up af en gaan nu de fundamenten leggen om op internationaal niveau verder te groeien. Er is heel veel te doen; van een nieuw ERP systeem tot nieuwe landen veroveren, van een HR strategie tot een solide financieel beleid. Ik verwacht dat ik mijn handen vol ga hebben, maar dat doe ik gelukkig niet alleen. Het team bij Dopper is fantastisch en vol met young at heart professionals die weten waar ze voor staan. Samen gaan we bouwen en Dopper tot merk maken dat blijft.’
Waar staat Dopper onder jouw leiding over 5 jaar?
‘We willen de wereld veroveren. En over 5 jaar hoop ik dat Nederland nog steeds een stabiele thuismarkt is, maar dat wij ook succes hebben in Duitsland, België, Amerika, Engeland, Frankrijk en Azië. Impact marketing, sales en productinnovatie spelen daarin een grote rol, maar kunnen niet bestaan zonder een fantastisch team. Onze ambitie is om een relatief kleine kernorganisatie te hebben van maximaal 45 personen. Aandacht voor deze mensen en hen de ruimte geven om hun talent tot de max te benutten is zeker iets dat de komende jaren de aandacht heeft bij Dopper. Dit geldt overigens ook voor de relatie met onze partners, want met een kleine kernorganisatie blijven zij een zeer belangrijke rol voor ons spelen.’
Wie is jouw inspiratiebron?
‘Ik zit in de luxe positie waarin ik niet één persoon heb die mij inspireert, maar velen! Maar goed, als ik er toch eentje moet noemen dan is Sheryl Sandberg zeker iemand die ik graag volg en die mij inspireert in haar COO rol bij Facebook, maar vooral ook in haar rol om andere vrouwen aan te moedigen in hun carrière met haar "lean-in" netwerk.’
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing