Tjeerd van Raalte nieuwe CEO Dutchwebshark
- B2b
- 17 okt 2016 @ 10:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ArbeidsmarktPersonaliaRecruitment
- 17 okt 2016 @ 10:00
- Redactie B2B
Na een inwerkperiode is Tjeerd van Raalte (36) aangesteld als CEO van Dutchwebshark. Hij volgt hiermee oprichter en eigenaar Peter Jansen (59) op, die zich binnen Dutchwebshark gaat richten op verdere innovatie van de Dutchwebshark diensten. Bijna 10 jaar is de Van Raalte werkzaam geweest bij Randstad waar hij verschillende managementfuncties bekleedde.
Dutchwebshark is hard op weg om de recruitmentmarkt te veranderen. Jansen: ‘Met onze expertise op het gebied van data-analyses (predictive recruitment), talentpooling, social media, research, talent consultancy en employer branding, claimen we onze strategische talent acquisitie positie. Met Tjeerd kunnen wij de volgende grote stap maken in de wijze waarop wij organisaties op een hoger niveau kunnen brengen ten aanzien van hun activiteiten in het vinden van het beste strategische talent.’
Predictive recruitment
Van Raalte zegt over zijn nieuwe uitdaging bij Dutchwebshark: ‘Het is prachtig om te zien hoe Dutchwebshark er in is geslaagd om in de snel veranderende arbeidsmarkt een speler te zijn die het heel anders doet dan bijvoorbeeld recruitmentbureau`s en echt waarde kan toevoegen aan de lange termijn strategie op het gebied van het verbinden van talent aan organisaties.’ Door professionals op structurele en data gestuurde wijze te binden met strategische functies van organisaties: predictive recruitment is de toekomst en Dutchwebshark is in staat dit te realiseren voor bestaande en nieuwe klanten.
Employer branding
Dutchwebshark speelt hiermee een wezenlijke rol in employer branding voor organisaties. Van Raalte: ‘Ik zie het als mijn taak verdere richting te geven aan de groei van de organisatie en deze zowel nationaal als internationaal te versnellen.’ Dutchwebshark, opgericht in 2011, heeft als visie dat organisaties zich op een andere, overtuigende manier moeten verbinden met hun strategische arbeidsdoelgroepen. Vanuit deze visie helpt het bedrijf organisaties om te anticiperen op de veranderende wereld van mens en arbeid. Met slimme technologieën, talent consultancy, data intelligence en innovatieve diensten ondersteunt Dutchwebshark bedrijven met het aantrekken van talent, het opbouwen van talentpools voor recruitment doeleinden en het verzamelen en verrijken van data over en voor het aantrekken van talent (predictive recruitment). Hiermee bouwt Dutchwebshark een job of employer brand voor hun klant.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing