Achmea, Jumbo en PGGM investeren in digitaal talent met Schaal+

Achmea, Jumbo en PGGM investeren in digitaal talent met Schaal+
  • B2b
  • 22 nov 2016 @ 10:51
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • RecruitmentZakelijkArbeidsmarkt

Sinds de officiële start van het programma in september hebben Achmea, Jumbo en PGGM, naast andere bekende organisaties, zich aangesloten bij Schaal+. De komende jaren zullen verschillende digitale marketingtalenten van Schaal+ bij zowel Jumbo, Achmea als PGGM aan de slag gaan om vernieuwing en digitalisering binnen de organisatie kracht bij te zetten.

Vincent Roders, innovatiemanager van Schaal+: ‘Deze samenwerking biedt zowel voor ons als Achmea, Jumbo en PGGM een geweldige kans om vernieuwing en verjonging binnen de organisatie vorm te geven. Ons  Digital Talent Development programma sluit goed aan op de behoefte die er bij grote organisaties bestaat aan jong digitaal marketing talent, actuele kennis over online marketing en de juiste set aan competenties en vaardigheden.’

Op zoek naar talent
‘Achmea en haar merken zoals Interpolis, Centraal Beheer, Zilveren Kruis en FBTO is altijd op zoek naar digitaal talent. Als grootste verzekeraar spelen online marketeers een cruciale rol in het inspelen op de veranderende klantbehoeftes. Door deel te nemen aan het Schaal+ programma krijgt Achmea toegang tot goed opgeleid digitaal talent. Het jonge talent, de samenwerking met andere organisaties en de opleidingen verzorgd door toonaangevende marketingbureaus maken het voor ons een aantrekkelijk programma’,  zegt Jurgen van Diessen, manager online Interpolis

Digitale tools
HR directeur Gea Kuiper van Jumbo Supermarkten: ‘Jumbo staat middenin de samenleving. Vanuit die positie kunnen we goed inspelen op de behoeftes van onze klanten. We merken bijvoorbeeld dat veel klanten in toenemende mate gebruik maken van digitale tools en middelen. Aangezien bij Jumbo de klant altijd op 1 staat, gaan we hier nóg sterker op inzetten. We zien uit naar deze samenwerking met jonge talenten. Hun frisse blik, creativiteit en digitale vaardigheden zullen goed van pas komen in ons streven om van Jumbo klanten échte fans te maken.’

Pensioenen en technologie
‘De wereld van PGGM is de wereld van pensioen en technologie en die verandert in razend tempo. Persoonlijke en relevante klantdialoog via het door de klant gewenste communicatiekanaal, dat is waar we als PGGM voor onze klanten, de pensioenfondsen, dagelijks aan werken. Marketing = IT. Daar hebben we digital native talenten voor nodig die denken vanuit klantbehoefte en dit vorm geven vanuit de digitale mogelijkheden. Schaal + levert deze mensen’,  besluit Annemarieke van de Ven de manager kanalen en Innovatie van PGGM.

Schaal+ is een initiatief van werving- en selectiebureau SchaalX. Het Digital Talent Development programma biedt recent afgestudeerde hbo’ers en wo’ers een combinatie van werken en masterclasses in digital marketing. In een periode van 1,5 jaar werken de talenten voor 3 verschillende opdrachtgevers gedurende 4 dagen per week aan digital marketing vraagstukken. 1 dag per week krijgen zij masterclasses van gerenommeerde bureaus over relevante online marketing onderwerpen en wordt aandacht besteed aan de juiste vaardigheden en competenties om de digitalisering te begeleiden en om te gaan met de snelheid en toenemende complexiteit. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken