Blok boosters genomineerd voor Google Premier Partner Awards 2016
- B2b
- 22 nov 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 22 nov 2016 @ 09:00
- Redactie B2B
Blok boosters, specialisten in Search Engine Advertising (SEA), is genomineerd voor de internationale Google Premier Partner Awards 2016. Het bedrijf is genomineerd in de categorieën Search Performance en Shopping Performance. Blok boosters is een van de tien Nederlandse bedrijven van in totaal 200 genomineerden. Deelnemers werden door Google beoordeeld op onder meer uitzonderlijke prestaties, campagneresultaten en innovatie. De prijsuitreiking vindt maandag 5 december plaats in Dublin.
Google reikt de Google Premier Partner Awards dit jaar voor het eerst uit. Om in aanmerking te komen voor een award moeten genomineerden aantoonbaar buitengewoon resultaat hebben geboekt met een campagne, een innovatieve aanpak hebben en investeren in ontwikkeling van medewerkers. Voor een of meerdere van de volgende categorieën zijn 200 bedrijven genomineerd: Search Performance, Display Performance, Mobile Performance, Video Performance, Shopping Performance, HIghest Customer Satisfaction, Best Client Story en Outstanding Premier Partner Performance. Blok boosters is genomineerd in twee categorieën met een SEA-campagne voor Mardo Media.
Sterke omzetstijging Mardo Media
Blok boosters leverde een case aan van klant Mardo Media. Deze webshop voor race simulaties zag zijn omzet uit Google AdWords verdertienvoudigen dankzij de campagne van Blok boosters. ‘Wij verkopen luxe items om simulatie racen zo realistisch mogelijk te maken’, zegt Marco Fintelman, eigenaar van Mardo media. ‘Deze producten zijn zo specifiek dat het voor mij heel uitdagend was om een goede, resultaatgerichte AdWords campagne op te zetten. Dat bleek ook. In eerste instantie hadden wij de campagne in eigen beheer opgezet maar daar legde ik geld op toe. Ik was van plan om helemaal met AdWords te stoppen toen Blok boosters aangaf dat zij wisten hoe zij het rendement konden verhogen. De resultaten liegen er niet om: onze omzet uit Google AdWords is maar liefst verdertienvoudigd, terwijl ons budget gelijk is gebleven.’
Innovatief model
Blok boosters is in 2011 opgericht door de broers Joeri en Miels Blok. De twee SEA-specialisten wisten in amper vijf jaar tijd het bedrijf uit te bouwen van een laptop op schoot naar een bloeiend bedrijf met vijf medewerkers. Blok boosters is gespecialiseerd in SEA-campagnes voor webshops. ‘De webshop-markt is erg competitief’, zegt Joeri Blok, online marketeer en partner bij Blok boosters. ‘Een goede SEA-campagne kan echt het verschil maken voor een webshop. Maar tegelijkertijd kan een slechte campagne ook al snel heel veel geld kosten.’Miels Blok vult aan: ‘Wij zien dat webshops onze aanpak kunnen waarderen. In tegenstelling tot de standaard in de markt werken wij op resultaatbasis. Zo zijn wij net zo afhankelijk van de kwaliteit van de campagne als onze klanten. Dat werkt het beste voor beide kanten. De case van Mardo Media is daar een perfect voorbeeld van.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing