Blok boosters genomineerd voor Google Premier Partner Awards 2016

Blok boosters genomineerd voor Google Premier Partner Awards 2016
  • B2b
  • 22 nov 2016 @ 09:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Blok boosters, specialisten in Search Engine Advertising (SEA), is genomineerd voor de internationale Google Premier Partner Awards 2016. Het bedrijf is genomineerd in de categorieën Search Performance en Shopping Performance. Blok boosters is een van de tien Nederlandse bedrijven van in totaal 200 genomineerden. Deelnemers werden door Google beoordeeld op onder meer uitzonderlijke prestaties, campagneresultaten en innovatie. De prijsuitreiking vindt maandag 5 december plaats in Dublin.

Google reikt de Google Premier Partner Awards dit jaar voor het eerst uit. Om in aanmerking te komen voor een award moeten genomineerden aantoonbaar buitengewoon resultaat hebben geboekt met een campagne, een innovatieve aanpak hebben en investeren in ontwikkeling van medewerkers. Voor een of meerdere van de volgende categorieën zijn 200 bedrijven genomineerd: Search Performance, Display Performance, Mobile Performance, Video Performance, Shopping Performance, HIghest Customer Satisfaction, Best Client Story en Outstanding Premier Partner Performance. Blok boosters is genomineerd in twee categorieën met een SEA-campagne voor Mardo Media.

Sterke omzetstijging Mardo Media 
Blok boosters leverde een case aan van klant Mardo Media. Deze webshop voor race simulaties zag zijn omzet uit Google AdWords verdertienvoudigen dankzij de campagne van Blok boosters. ‘Wij verkopen luxe items om simulatie racen zo realistisch mogelijk te maken’, zegt Marco Fintelman, eigenaar van Mardo media. ‘Deze producten zijn zo specifiek dat het voor mij heel uitdagend was om een goede, resultaatgerichte AdWords campagne op te zetten. Dat bleek ook. In eerste instantie hadden wij de campagne in eigen beheer opgezet maar daar legde ik geld op toe. Ik was van plan om helemaal met AdWords te stoppen toen Blok boosters aangaf dat zij wisten hoe zij het rendement konden verhogen. De resultaten liegen er niet om: onze omzet uit Google AdWords is maar liefst verdertienvoudigd, terwijl ons budget gelijk is gebleven.’

Innovatief model
Blok boosters is in 2011 opgericht door de broers Joeri en Miels Blok. De twee SEA-specialisten wisten in amper vijf jaar tijd het bedrijf uit te bouwen van een laptop op schoot naar een bloeiend bedrijf met vijf medewerkers. Blok boosters is gespecialiseerd in SEA-campagnes voor webshops. ‘De webshop-markt is erg competitief’, zegt Joeri Blok, online marketeer en partner bij Blok boosters. ‘Een goede SEA-campagne kan echt het verschil maken voor een webshop. Maar tegelijkertijd kan een slechte campagne ook al snel heel veel geld kosten.’Miels Blok vult aan: ‘Wij zien dat webshops onze aanpak kunnen waarderen. In tegenstelling tot de standaard in de markt werken wij op resultaatbasis. Zo zijn wij net zo afhankelijk van de kwaliteit van de campagne als onze klanten. Dat werkt het beste voor beide kanten. De case van Mardo Media is daar een perfect voorbeeld van.’

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken