Maxima bezoekt Digitale Werkplaats Google
- B2b
- 23 nov 2016 @ 13:40
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - KennissessieEvenement
- 23 nov 2016 @ 13:40
- Redactie B2B
Hare Majesteit Koningin Máxima heeft gisteren een bezoek gebracht aan de Digitale Werkplaats van Google in Enschede. Google introduceerde een jaar geleden in samenwerking met Qredits en diverse gemeenten de Digitale Werkplaats om digitale vaardigheden bij ondernemers te stimuleren. Na een succesvolle aftrap in Eindhoven een jaar geleden en geslaagde edities in Nijmegen, Groningen, Hilversum, Rotterdam, Den Haag en Maastricht kwamen ondernemers deze keer in Enschede bijeen om hun kennis bij te spijkeren.
Koningin Máxima bezocht de Digitale Werkplaats in haar hoedanigheid van lid van het Nederlands Comité voor Ondernemerschap en Financiering. Zij woonde onder meer een workshop bij voor ondernemers over het vergroten van naamsbekendheid en sprak met ondernemers over de kansen van online zaken doen en financiering van groei.
Van mkb naar multinational
Het internet biedt veel kansen voor Nederlandse bedrijven en Google en Qredits willen ondernemers hierbij graag op weg helpen. Zij geloven in de kracht van de ondernemers en de belangrijke rol die zij spelen in de groei van de Nederlandse economie. Vandaag de dag, is het voor elke ondernemer mogelijk wereldwijd zaken te doen door het internet te gebruiken. Zelfs de kleinste ondernemers hebben de kans om aan de andere kant van het land hun klanten te vinden of zelfs multinational te worden.
Bijna 30.000 Nederlanders getraind
Hoewel de Digitale Werkplaats in Nederland begon met bijeenkomsten door het hele land is het programma inmiddels uitgebreid naar online trainingen en een Digitale Werkplaats voor studenten. Google heeft zich een jaar geleden, bij de start van de Digitale Werkplaats, het doel gesteld om in een jaar 30.000 ondernemers te trainen in digital skills. In Nederland hebben tot nu toe 29.183 Nederlanders deelgenomen aan het programma.
Onderzoek
Twintig weken na deelname geeft 79 procent van de deelnemers in onderzoek aan een of meerdere acties te hebben genomen naar aanleiding van de training. Zij hebben met name de inhoud van hun website verbeterd, gebruikgemaakt van web analytics, de website voor mobiel geoptimaliseerd en hun aanwezigheid op social media verbeterd. Ook heeft 63 procent sindsdien meer tijd en 22 procent meer budget besteed aan het leren over internet en online toepassingen.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing