Pyramid Analytics debuteert in Barc Business Intelligence Score
- B2b
- 17 nov 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ContentZakelijkOnderzoek
- 17 nov 2016 @ 11:00
- Redactie B2B
Pyramid Analytics, leverancier van een next-generation business analytics platform, kondigt aan dat BI Office voor het eerst is opgenomen in het Barc Business Intelligence Score 2016 rapport. Pyramid Analytics werd onlangs nog door Barc erkend voor zijn uitstekende prestaties in de BI Survey 2016 en behaalde eerste plaatsen in een aantal belangrijke categorieën.
BI Office is een business analytics-platform waarmee individuen - van power users tot kenniswerkers en beleidsmakers - hun organisatie kunnen transformeren naar een datagedreven organisatie. Het webgebaseerde platform biedt een combinatie van self-service analytics met gecentraliseerde governance.
Uitgebreid onderzoek
Dit is het tweede jaar dat Barc zijn Score-rapport publiceert, een uitgebreid onderzoek, waarin de leidende leveranciers in de markt voor business intelligence-platformen worden geanalyseerd. ‘Gezien de functionaliteit en de mogelijkheid om verschillende gebruiksscenario's te ondersteunen binnen een organisatie in één geïntegreerd product, en door de versterking van de marktexecutie, is de Pyramid Analytics goed gepositioneerd voor marktuitbreiding’, zegt Larissa Seidler, senior analyst bij Barc.
Marktexecutie
De Barc Score evalueert leveranciers op twee gebieden: portfoliomogelijkheden en marktexecutie. Portfoliomogelijkheden omvatten de functionaliteit van het product, de infrastructuur en portfolio-integratie en volwassenheid. Het onderdeel marktexecutie richt zich op de productstrategie, klanttevredenheid, sales-strategie, financiën, geografische dekking, ecosysteem, marketingstrategie en organisatorische kracht.
Onderscheidende punten
De Score belicht een aantal onderscheidende punten van BI Office:
• Content lifecycle tracking en delen. Door business-logica en visualisaties los te koppelen van het datamodel, stelt BI Office gebruikers in staat om eigen berekeningen en sets te delen voor hergebruik binnen de hele onderneming. Als die logica vervolgens gewijzigd moet worden, zal het alle actieve content die er naar verwijst, van dashboards tot rapporten, updaten. Gebruikers kunnen logica eenmaal aanmaken, opslaan op de server en er in realtime naar verwijzen, in plaats van deze op te slaan in documenten op een geïsoleerde desktop of op een gedeelde netwerklocatie.
• Dynamische tekst die data storytelling verbetert. BI Office maakt storytelling eenvoudig mijn zijn dynamische-tekstmogelijkheden. Gebruikers kunnen data-driven tekst aanmaken die verandert op basis van regels die ze hebben opgesteld. Hierdoor kunnen alle zakelijke gebruikers gemakkelijk verhalen samenstellen die contextueel met de data samenhangen. Hiermee wordt data omgezet naar informatie waarmee betere beslissingen genomen kunnen worden.
• Volledig analytics-platform. BI Office biedt self-service functies voor eindgebruikers van alle niveaus. Dit gebruiksgemak omvat geavanceerde analytische mogelijkheden, zoals forecasting, clustering en voorspellende modellen die toegankelijk zijn voor gebruikers van alle technische niveaus. Met BI Office wil Pyramid Analytics flexibiliteit ondersteunen, zonder in te leveren op governance en security.
Erkenning
‘Wij bijzonder verheugd dat Pyramid Analytics door de Barc Score een hoge beoordeling heeft gekregen in de categorie portfoliomogelijkheden, wat laat zien hoe goed een product voldoet aan de behoeften van de klant’, zegt Omri Kohl, mede-oprichter en CEO van Pyramid Analytics. ‘Deze beoordeling is een verdere validatie van onze strategie om enterprise-readiness te leveren, en het is geweldig om deze erkenning van Barc te krijgen.’ Het rapport is hier te downloaden.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- marktexecutie
- content
- storytelling
- Pyramid Analytics
- forecasting
- BI Office
- Barc Business Intelligence Score
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing