Rai Insights: zonder wrijving geen glans
- B2b
- 16 nov 2016 @ 14:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ContentEvenementMarketingOnderzoek
- 16 nov 2016 @ 14:00
- Redactie B2B
De wereld maakt een fundamentele transformatie door, voortgestuwd door vele kleinere veranderingen. We leven in een tijd waarin onze keuzes meer invloed hebben op maatschappelijke aspecten dan ooit tevoren. Hoe beïnvloeden deze mondiale en lokale veranderingen de sector voor beurzen, congressen en eventmarketing? Waar zit de wrijving? Het nieuwe Rai Insights trendrapport noemt tien invalshoeken die eventprofessionals kunnen gebruiken om met een andere blik naar hun evenement te kijken. Bovendien geeft het trendrapport tips om evenementen extra glans te geven - in het kader van de trends van vandaag en morgen.
De drang naar en het enthousiasme voor verandering is nog nooit zo groot geweest. Iedereen verwacht complete belevingen die waarde, content, contacten en plezier-met-tech, ROI en baanbrekende ervaringen bieden. En we zijn bereid om te experimenteren om betere oplossingen te vinden. ‘Dit trendrapport noemt tien invalshoeken die eventprofessionals kunnen gebruiken om met een andere blik naar hun evenement te kijken’, aldus Sanne Jolles, market research manager bij Rai Amsterdam. ‘Daarnaast bieden we tips om evenementen extra glans te geven in het kader van de trends van vandaag en morgen. Daarnaast biedt het rapport ervaringen van internationale eventprofessionals waarin het zwaartepunt ligt op best practices en een vooruitziende blik. We zijn erg blij dat we hun inzichten delen.’
De tien soorten wrijving zijn:
- Offline versus online
- Groot versus klein
- Samen versus alleen
- Live versus opgenomen
- Loslaten versus controleren
- Scherpe focus versus vage grenzen
- Binnen versus buiten
- Professioneel versus amateur
- Business versus ontspanning
- Oud verus nieuw.
Voorbeeld
Rai Insights biedt eventprofessionals ideeën per type wrijving. Jolles: ‘Zo beschrijven we bij binnen versus buiten hoe verschillende ruimtes gebruikt kunnen worden of hoe ruimtes op verschillende manieren kunnen worden gebruikt. Een optie is om uit je comfortzone te stappen en op zoek te gaan naar ruimtes achter de schermen, zoals keukens, garages en zelfs bewegende ruimtes. Alles is mogelijk.’
Inspiratie voor de toekomst
Dit en meer is te lezen in het Engelstalige Rai Insights trendrapport. Het rapport biedt kennis en inspiratie voor iedereen die zich bezig houdt met de toekomst van evenementen en de spannende kansen die er in het verschiet liggen. Het Rai Insights trendrapport kunt u hier downloaden.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing