Verint neemt OpinionLab over
- B2b
- 18 nov 2016 @ 10:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 18 nov 2016 @ 10:00
- Redactie B2B
Verint Systems Inc. breidt zijn Customer Engagement Optimization™-portfolio uit met de overname van OpinionLab®, leider in voice of the customer listening-oplossingen die slimmere, real-time digitale engagement stimuleren. OpinionLab-oplossingen worden gebruikt door internationale merken om hun web- en mobiele klantervaring en -engagement te optimaliseren.
Voice of the Customer-oplossingen (VoC) worden steeds meer een strategische behoefte. Ze helpen organisaties hun klantervaringen, -tevredenheid en -loyaliteit te meten en verbeteren. Dat is belangrijk, want customer engagement volgt tegenwoordig steeds meer een ‘digital-first’-benadering, voor bijvoorbeeld het doen van onderzoek, het uitvoeren van transacties en het oplossen van problemen. Bedrijven moeten de digitale ervaring van hun klanten meten en snel inspelen op deze inzichten, om zowel hun klantervaring als businessprestaties te verbeteren.
Customer Engagement Optimization
Met de overname van OpinionLab, breidt Verint zijn bekroonde Customer Engagement Optimization-portfolio uit met de mogelijkheid real-time digitale klantervaringen te meten en hierop te reageren. Dankzij de toevoeging breidt Verint zijn mogelijkheden uit voor het luisteren, analyseren en reageren op VoC via alle kanalen – digitaal, spraak, tekst en social. Samen willen Verint en OpinionLab organisaties helpen om te profiteren van actiegerichte inzichten op alle engagementkanalen en van VoC. Dat stelt ze in staat om beter te anticiperen en te reageren. Dit helpt om consistente en gepersonaliseerde service te bieden, naadloze transities van digitale naar andere servicekanalen te verzorgen en om de complete customer journey met elkaar te verbinden.
Klantkanalen
‘Het verzamelen, analyseren en reageren op de voice of the customer is belangrijk voor welk bedrijf in welke industrie dan ook’, zegt Elan Moriah, president, Customer Engagement Solution van Verint. ‘Dankzij de combinatie met OpinionLab tillen we dit naar een geheel nieuw niveau, door organisaties een complete oplossing te bieden voor het verbeteren van de klantervaring op alle engagementkanalen.’
Actie ondernemen
´OpinionLab is verheugd de handen ineen te slaan met Verint. Het bedrijf ziet als geen ander het belang in van het luisteren naar klanten op hun eigen voorwaarden, en het snel en effectief beantwoorden van klantfeedback’, zegt Sean Fallon, CEO van OpinionLab. ‘Of een klant nu iets zegt, schrijft of aanklikt, de voice of customer-oplossingen van Verint en OpinionLab kunnen het verzamelen en analyseren, en organisaties in staat stellen actie te ondernemen.’
Uitbreiding portfolio stelt organisaties in staat Voice of the Customer-informatie te verzamelen, te analyseren en erop te reageren via digitale, spraak-, tekst- en social-interacties, zoals:
• Enterprise Feedback Management – voor het meten en analyseren van relaties tussen bedrijven en hun klanten en werknemers. EFM biedt ‘company initiated feedback’ van klanten en werknemers. Het stelt bedrijven in staat proactief feedback –via telefoon, e-mail, sms, internet en mobiele devices – te verzamelen, te analyseren en erop te reageren. Ook levert het een cross-channel-rapportage en -analyse.
• Digital Feedback Management (OpinionLab) – voor het meten en analyseren van digitale interacties op vaste en mobiele devices. Het levert ‘customer initiated feedback’ die bedrijven in staat stelt die real-time te analyseren en te gebruiken tijdens belangrijke momenten in de digitale customer journey.
• Speech Analytics – voor het meten en analyseren van spraakinteracties. Speech Analytics kan honderd procent van de opgenomen telefooninteracties transcriberen en analyseren. Ook achterhaalt en analyseert het automatisch woorden, zinnen, categorieën en thema’s om zo trends, kansen of aandachtspunten te ontdekken.
• Text and Social Analytics – voor het meten en analyseren van tekst- en social-gebaseerde interacties. Tekst- en social-analytics leggen bruikbare informatie bloot uit interacties die plaatsvinden via e-mail, online chat, social media, enquêtes en klantfora. Ze bieden meer inzicht in klantsentiment, klantenservice-ervaringen en meer.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing