[Interview] Waldi Weisz Blanchetta, online marketing directeur startup Eccentrade

[Interview] Waldi Weisz Blanchetta, online marketing directeur startup Eccentrade
  • B2b
  • 16 dec 2016 @ 15:00
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • IntroductieZakelijk

Eccentrade is een in Amsterdam gevestigde startup met als doel wereldwijd duurzame en open handel te ondersteunen. Online marketing directeur Waldi Weisz Blanchetta legt uit: ‘Wij geven naast financiële informatie ook duurzaamheidsinformatie van en voor bedrijven waardoor ze beter geïnformeerd zaken met elkaar kunnen doen. Met onderstaande video willen we laten zien dat het belangrijk is beslissingen te nemen en partners te kiezen gebaseerd op feiten.'

Kun je wat meer over jezelf vertellen?
'Als zoon van een Griekse moeder en een Nederlandse vader, heb ik mijn jeugd doorgebracht in Brazilië. Als kind was ik altijd al een beetje een computer nerd, toen ik 9 jaar was kreeg ik van mijn vader de Apple II computer. De mogelijkheden van de computer vond ik meteen al fascinerend.'

'Na mijn studie werkte ik bij Apple. Daar werkte ik mee aan de lancering van de iMac, Bondi Blue en had de mogelijkheid om alles van dichtbij mee te maken, van marketing tot retail. Dit gaf mij ook het inzicht in hoe een computer werd gebouwd en wat daarbij kwam kijken. Je moet heel zorgvuldig zijn in het selecteren van leveranciers voor de onderdelen en ongelofelijk veel kwaliteitscontroles toepassen. Dit proces van het selecteren van de juiste partner bleek elke keer erg moeizaam te verlopen heel veel tijd te kosten.

Hoe ben je op het idee van Eccentrade gekomen?
'Na mijn tijd bij Apple werkte ik als commercieel directeur en was hoofdzakelijk bezig met het ‘vertalen’ van strategische plannen in duidelijke en uitvoerbare marketing en sales plannen. In deze rol kwam wederom de bevestiging dat bedrijven betere informatie nodig hebben om de juiste zakenpartners te kiezen.Ik besloot toen om dit zelf te gaan faciliteren en ben toen Eccentrade begonnen.'

Wat vinden we op de site? Wat hebben bedrijven er aan?
'Naast de op dit moment in het Eccentrade platform aanwezige financiële/krediet informatie van bedrijven, zijn wij op dit moment druk bezig met het ontwikkelen en verder verbeteren van een scoringsmodel die de duurzaamheid van bedrijven moet gaan weergeven. Naast de verdieping die we geven aan onze data door bijvoorbeeld ook het betalingsgedrag te geven, is de aandacht voor duurzaamheid datgene wat ons echt onderscheid van concurrenten als bijvoorbeeld Creditsafe.'

Waarom die nadruk op duurzaamheid?
'Duurzaamheid zal in het selectieproces, van bedrijven die opzoek zijn naar een zakenpartner, een steeds belangrijk aspect worden. Niet alleen vanuit marketing perspectief maar ook gezien de regelgeving en financiële voordelen die hieruit te behalen zijn voor bedrijven die duurzaam te werk gaan.'

Waar staan jullie over 5 jaar?
'Onze investeerder heeft op basis van vertrouwen in het team en de visie met betrekking tot duurzaamheid in Eccentrade geïnvesteerd en deelt onze lange termijnvisie om over maximaal 5 jaar hét platform te zijn die op een wereldwijde schaal de spil is in open en duurzaam zakendoen.'

 



Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken