Kindertelefoon zet in op snellere en betere hulpverlening
- B2b
- 6 dec 2016 @ 10:15
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkInnovatie
- 6 dec 2016 @ 10:15
- Redactie B2B
Ter verbetering van de dienstverlening aan kinderen heeft De Kindertelefoon recent gekozen voor het Customer Service Platform van brightONE. Met dit platform hebben de vrijwilligers in een tel alle benodigde informatie beschikbaar en wordt de service aan alle kinderen en jongeren in Nederland direct verbeterd.
Dagelijks zoeken meer dan 2000 kinderen en jongeren contact met De Kindertelefoon. Ze willen in vertrouwen praten en zoeken een luisterend oor voor hun vraag, zorg of probleem. Meer dan 600 vrijwilligers bieden dat luisterend oor gratis, professioneel, laagdrempelig en vertrouwelijk. Gestroomlijnde, moderne klantsystemen dragen bij aan de doelstelling van De Kindertelefoon om kinderen sneller, beter en efficiënter te helpen.
Vrijwilligers
In de zoektocht naar een nóg efficiëntere werkwijze voor de vrijwilligers en een probleemloze toegang voor meer kinderen en jongeren, koos De Kindertelefoon voor de oplossing van brightONE. Het Customer Service Platform van brightONE is gebaseerd op Microsoft Dynamics CRM, in combinatie met een communicatieplatform op maat.
Klantenservice
Het nieuwe klantservicesysteem ondersteunt het werk van De Kindertelefoon en de wensen voor de nabije toekomst. Via het nieuwe platform beschikken de vrijwilligers over een compleet overzicht van de gespreksinhoud, een up-to-date kennisbank en relevante sitelinks. De oplossing biedt ook mogelijkheden om de contactvraag van bellers sneller te herkennen, wat een toekomstwens is. Herkenbaar is overigens niet hetzelfde als herleidbaar: vrijwilligers krijgen nooit gegevens van het kind te zien, zoals een IP-adres, e-mailadres of telefoonnummer. De anonimiteit van het kind is gewaarborgd.
Innovatieve aanpak
Erik Ott, directeur-bestuurder van De Kindertelefoon is verheugd over de samenwerking met brightONE. ‘De constructieve, creatieve en innovatieve aanpak van brightONE geeft De Kindertelefoon het vertrouwen dat we met deze samenwerking kunnen beschikken over een toekomstbestendig en geïntegreerd platform. De gebruiksvriendelijkheid voor de vrijwilliger zal er toe leiden dat de beschikbaarheid voor contact toeneemt. Daardoor kunnen meer kinderen worden gehoord en geholpen. Precies daar is De Kindertelefoon voor.’
Gebruiksvriendelijk
Oedse de Boer, managing director brightONE, prijst het gegeven dat De Kindertelefoon investeert in toekomstvaste technologie waarmee het klantrelaties naar een hoger niveau tilt. ‘Door gebruikmaking van het gebruiksvriendelijke platform kunnen de vrijwilligers binnen afzienbare tijd de kinderen optimale service bieden. Het is mooi dat we aan een organisatie van maatschappelijke betekenis zo’n praktische bijdrage kunnen leveren. Dit draagt bij aan het steeds plezieriger maken van de samenleving.’
Over de Kindertelefoon
Stichting De Kindertelefoon biedt informatie, advies, ondersteuning en verwijzing naar meer hulp aan alle kinderen in Nederland van 8-18 jaar die daar behoefte aan hebben. Met deze taak geeft De Kindertelefoon concreet uitvoering aan artikel 12 en 13 van het Internationale Verdrag inzake de Rechten van het Kind. Kinderen kunnen contact zoeken met De Kindertelefoon via telefoon en chat of met leeftijdsgenoten op het forum op de website. De dienstverlening is vertrouwelijk en gratis voor alle kinderen en jongeren. De Kindertelefoon is te bereiken via 0800-0432 en www.kindertelefoon.nl (chat en Forum). In 2015 registreerde de organisatie 151.001 telefoongesprekken, 52.645 chatgesprekken en 645.529 websitebezoekers.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing