Nieuwe dagelijkse leiding SchaalX

Nieuwe dagelijkse leiding SchaalX
  • B2b
  • 10 feb 2017 @ 11:25
  • 17273 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ArbeidsmarktPersonen

Om de komende jaren verdere groei binnen SchaalX en SCHAAL+ te realiseren, is de dagelijkse leiding van SchaalX vanaf 1 januari 2017 in handen van Ingrid Schipper (zie foto) en Victor Groothoff. Rik de Boer legt zich toe op de verdere groei van Schaal+ en new business activiteiten. Schipper: ‘Victor en ik geloven in een waardevolle verbinding en blijven focus houden op innovatie en kwaliteit in ons team om onze klanten in deze groeimarkt goed van dienst te zijn.’

In januari zijn volgens SchaalX drie nieuwe medewerkers gestart om verdere groei te faciliteren. Jorick Merx richt zich als consultant op de bemiddeling van online professionals en consultant Vivianne Breed is verantwoordelijk voor de verbinding tussen opdrachtgevers en marketingkandidaten. Marit Berghout richt zich in haar rol als communicatie & PR manager met name op de strategische optimalisatie van SchaalX als kennisplatform en de zichtbaarheid van SCHAAL+. Daarnaast is Betty Meijer, voorheen senior consultant bij SchaalX, per 1 januari 2017 benoemd tot commercieel manager van SCHAAL+.

Meer vraag communicatiemensen

SchaalX kijkt terug op een goed jaar. Dankzij gunstige economische ontwikkelingen ontstaat meer vraag naar marketing, communicatie en online talent en mede hierdoor realiseerde SchaalX een groei van ruim 35% in 2016. Bovendien stond 2016 voor SchaalX in het teken van de oprichting van SCHAAL+, het digital development programma dat jonge academici en hbo'ers met digitaal talent koppelt aan organisaties die digitalisering hoog op de agenda hebben staan.

De groei van SchaalX geldt voor de breedte van haar dienstverlening: voor zowel de profit als non-profit sector groeide de vraag naar marketing, communicatie en online professionals. Tevens is deze ontwikkeling zichtbaar binnen zowel werving & selectie als interim bemiddeling. Naast de positieve economische ontwikkelingen, is deze groei ook voor een groot deel te wijten aan de snel veranderende markt, waarin steeds meer vraag is naar specifieke kwalificaties van digitaal talent.

Digital Talent Development

In september vond de lancering plaats van het SCHAAL+ ‘Digital Talent Development Programma’. Met dit programma wil SCHAAL+ een betere verbinding maken tussen net afgestudeerd digitaal talent en de arbeidsmarkt. Organisaties die deelnemen aan SCHAAL+ zijn onder andere Jumbo, Zilveren Kruis, PON, Interpolis en PGGM. Door de deelname van deze grote organisaties krijgen onze talenten de kans om te werken aan digital marketing vraagstukken en hiermee een bijdrage te leveren aan digitale innovatie. Naast het toepassen en verbreden van inhoudelijke kennis, worden de talenten ook begeleid in het ontwikkelen van hun competenties en vaardigheden. De interesse in dit programma is groot, wat resulteert in de start van een tweede lichting talenten.

Rik de Boer: ‘We spelen in op het feit dat het koop- en oriȅntatieproces zich inmiddels voor een groot deel online afspeelt, wat resulteert in een groeiend tekort aan digitaal marketing talent.’

Dit innovatieve programma biedt volgens De Boer recent afgestudeerde hbo’ers en wo’ers een combinatie van werken en masterclasses in digital marketing. ‘In een periode van 1,5 jaar werken de talenten voor drie verschillende opdrachtgevers gedurende vier dagen per week aan digital marketing vraagstukken. Een dag per week krijgen zij masterclasses van gerenommeerde bureaus over relevante online marketing onderwerpen, wordt aandacht besteed aan de juiste vaardigheden en competenties om de digitalisering te begeleiden en leren zij om te gaan met de bijbehorende snelheid en toenemende complexiteit.’

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken