Topjaar voor internationale congressen Den Haag
- B2b
- 27 feb 2017 @ 15:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - CongresEvenement
- 27 feb 2017 @ 15:23
- Sjaak Hoogkamer
2016 was een succesvol jaar voor meerdaagse, internationale congressen in Den Haag. Uit het jaarlijks congresonderzoek van het Nederland Bureau voor Toerisme en Congressen blijkt dat er in de residentie 135 meerdaagse internationale congressen zijn gehouden. Een toename van 50% ten opzichte van 2015 en 2014.
De gemiddelde duur van een congres was in 2016 vier dagen en het gemiddeld aantal bezoekers aan een congres bedroeg 279. Het aantal congresdeelnemersdagen was 146.657. De congresgangers besteedden in totaal € 44 miljoen euro in Den Haag.
Acquisitie
Mede vanwege de hoge bestedingen (€ 300 per congresdeelnemer per dag) investeert de Gemeente Den Haag deze collegeperiode fors in de acquisitie van internationale, meerdaagse congressen. Het The Hague Convention Bureau heeft daardoor uit kunnen groeien tot een salesorganisatie die samen met de congrespartners vanuit de Haagse economische clusters internationale congressen werft. Samen met het conventionbureau en de congrespartners heeft de gemeente de ambitie om een plek in de top 50 van wereldwijde congresbestemmingen te veroveren.
Toename
Karsten Klein, wethouder Stedelijke Economie in Den Haag: ‘Fantastisch dat we al zo snel deze grote toename zien van het aantal internationale congressen. Mijn complimenten aan het vernieuwde conventionbureau en de congrespartners. Dit resultaat is een bevestiging om de komende jaren te blijven investeren in de acquisitie van internationale congressen.’
Den Haag weet als internationale congresstad steeds beter te profiteren van haar vrede en recht profiel. Grote summits zoals de Global Conference on Cyberspace en Nuclear Security Summit genereren veel publiciteit, versterken dit profiel en trekken weer andere congressen aan. Zo is Den Haag dit jaar gastheer van drie summits waar de discussie over de verandering van de wereldwijde financiële sector wordt gevoerd: European Payment Summit op 10 en 11 maart, Impact Summit Europe op 21 en 22 maart (met oa Al Gore) en World Pension Summit op 25 en 26 oktober.
Michiel Middendorf, general manager World Forum in Den Haag : ‘Het is inspirerend om te zien als middelen, talent en gedrevenheid bij elkaar komen er geen limieten zijn wat resultaat betreft. Als wij kijken naar 2017 en zelfs al naar 2018 weten we zeker dat het hier om een structureel effect gaat.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing