Van Straaten introduceert houtvrije duurzame beursstand
- B2b
- 21 feb 2017 @ 13:40
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - InnovatieEvenement
- 21 feb 2017 @ 13:40
- Redactie B2B
Van Straaten zet een nieuwe standaard voor standbouw neer. Tijdens EuroShop 2017, de grootste retailbeurs van de wereld, presenteert de specialist op het gebied van innovatieve visuele communicatie een volledige houtvrije stand van 390 kubieke meter. Directeur Niels van Straaten: ‘Flexibiliteit en duurzaamheid zijn de grootste voordelen van deze beursstand van de toekomst.’
Hoewel nieuwe bouwtechnologieën de afgelopen jaren in opmars zijn, is hout nog steeds veruit het meest gebruikte materiaal in de traditionele standbouwwereld. De stand die visual branding specialist Van Straaten op EuroShop presenteert – met een oppervlakte van vijf bij dertien meter en een hoogte van zes meter – is echter volledig houtvrij. Er wordt alleen gebruik gemaakt van aluminium en verschillende soorten textiel, de zogeheten ‘frames en fabrics’-aanpak.
Minder mankracht
Deze innovatieve aanpak brengt allerlei voordelen qua flexibiliteit en duurzaamheid met zich mee. Alle materialen van de stand van de toekomst passen in een kleine vrachtwagen, waar bij een reguliere houten stand vaak minimaal drie trucks moeten worden ingezet. Dat komt mede doordat alle gebruikte soorten textiel opvouwbaar zijn én omdat er in totaliteit veel minder gewicht aan materialen is vereist. Een ander gevolg hiervan is dat standbouwers met minder opslagruimte afkunnen. Daarnaast ligt de arbeidsintensiviteit een stuk lager, omdat er niet langer grote teams van standbouwers, timmermannen, houtbewerkers en schilders nodig zijn. De stand wordt door twee mensen in twee dagen opgebouwd en is in enkele uren weer afgebouwd.
Return on investment
Directeur Niels van Straaten: ‘We leveren met deze frames en fabrics-aanpak de efficiëntie en de hogere return on investment waar wereldwijde merken naar op zoek zijn. Het sluit bovendien aan bij onze missie om de standbouwwereld duurzamer te maken. We nemen continu ons productieproces onder de loep en zoeken altijd naar groene alternatieven. Dat blijkt uit al het feit dat we met deze aanpak flink besparen op vervoer, opslagruimte en mankracht. Daarnaast voldoen alle textielsoorten aan de meest moderne milieueisen en zijn deze vrij van zware metalen en PVC. Ook kunnen alle frames worden hergebruikt. Onze stand op EuroShop laat zien dat flexibiliteit en duurzaamheid uitstekend samengaan met een overdonderende visuele uitstraling.’
EuroShop vindt plaats van zondag 5 maart tot en met donderdag 9 maart in Düsseldorf.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing