Gratis marketingplan voor ondernemers
- B2b
- 23 mrt 2017 @ 15:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 23 mrt 2017 @ 15:00
- Redactie Online
Innovatie- en marketingspecialist Albert Zeeman lanceert vandaag de website Marketingplan Today, waar iedereen gratis en snel een eigen marketingplan kan maken. Iedere ondernemer verdient een goed marketingplan, vinden de bedenkers, maar daar hoeven geen dagenlange heisessies aan vooraf te gaan. Op Marketingplan Today is het mogelijk om al binnen een uur een solide marketingplan op te stellen.
Succes komt nooit zonder plan. Toch proberen veel MKB’ers en ZZP’ers zonder marketingplan succesvol te zijn. Marketingspecialist Albert Zeeman is het al tijden een doorn in het oog dat veel ondernemingen enkel op hun onderbuik ondernemen. Daarom ontwikkelde hij een laagdrempelige marketingtheorie, gestoeld op praktijkervaring. De nieuwe methode Marketingplan Today helpt ondernemers stap voor stap een solide marketingplan te maken, op papier of online. Dat kan zelfs binnen een uur, stelt Zeeman.
Zes prikkelende vragen
De kern van dit nieuwe marketingplan wordt gevormd door zes eenvoudige en prikkelende vragen. Het model moet helpen bij het (h)erkennen van de toegevoegde waarde van elk bedrijf of product. Vervolgens helpt de methode bij het formuleren van realistische doelstellingen en resultaten, inclusief de basis voor marketing- en verkoopacties. Als Bosschenaar heeft Albert Zeeman het fictieve marketingplan van Bossche Bollen beschikbaar gesteld via deze website.
Nog voor de lancering is er al brede interesse voor Marketingplan Today. 'Ik vermoedde wel dat er veel belangstelling zou zijn voor een dergelijke efficiënte en eenvoudige methode', zegt Zeeman. 'Je wordt doodgegooid met ingewikkelde marketingtheorieën en iedere maand is er wel weer een nieuwe marketinghype die je moet volgen om succesvol te zijn. Veel ondernemers zien daarom door de bomen het bos niet meer. Als je bij de essentie blijft, dan kan het allemaal veel eenvoudiger en sneller. Het blijkt dat ook de markt daar behoefte aan heeft: er is zelfs al interesse vanuit Silicon Valley en een Amerikaanse versie wordt over twee maanden gelanceerd.'
Boek met gastbijdragen
De website wordt ondersteund door een boek dat vanaf vandaag te bestellen is bij onder meer managementboek.nl. Het boek met extra informatie bevat bijdragen van gastauteurs Ben Tomesen Jeroen Gort, Gerdi Vogels, John Lommers, Frank Quix en Ivar Jansen. Zij vertellen vanuit hun eigen ervaring hoe zij aankijken tegen de kern van Marketingplan Today. Het boek is online te bestellen voor 35 euro.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing