[Multichannel17] VR kan zorgen voor iconische klantbeleving

6apr 201710:00
  • B2b
  • 10638 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementKennissessie

nieuws De Multichannel Conference op 19 en 20 april is hét (gratis) kennisevent voor professionals in e-commerce, marketing en klantcontact die volledig geïnformeerd willen worden over trends en ontwikkelingen in hun vakgebied. In de aanloop naar het event bellen we een aantal sprekers. Vandaag met Senior Solutions Consultant Daniël Saaltink van Genesys, Interactive Intelligence die op 19 april spreekt over de opkomst van VR in marketing.

Virtual Reality is volgens Saaltink in de afgelopen jaren in een stroomversnelling geraakt en bereikbaar geworden voor verschillende doelgroepen. ‘Niet alleen in de gaming industry, maar steeds meer ook in uiteenlopende b2b-toepassingen. Met Virtual Reality is het mogelijk visueel informatie te delen met opdrachtgevers en klanten, waar deze zich ook ter wereld bevinden.’ Tijdens de sessie gaat hij dieper in op de mogelijkheden met VR en hoe je een iconische klantbeleving kunt bewerkstelligen.

Waarom is virtual reality nu al werkelijkheid?

‘VR word meer en meer toegankelijk. Zeker nu je al een Google CardBoard kan kopen voor nog geen 10 euro. Doordat de instap zo laag is, wordt er steeds meer software geschikt gemaakt voor VR. Een goed voorbeeld hiervan is Google Earth/Maps. Je kan met een VR bril echt rondkijken in de wereld. Veel van deze plekken zijn in 360 graden gezet, want ook de camera’s worden steeds goedkoper.’

Wat zijn kernelementen van het contactcenter in 2020?

‘Het klantcontact blijft continue veranderen, ook de manier hoe we contact opnemen. Inmiddels is social media al bijna een standaardkanaal geworden. Naast VR zal ook Artificial Intelligence een onderdeel worden van klantcontact. Inmiddels kan men aan Amazone Alex en de Google Home al vragen stellen en direct gekoppeld worden aan de knowledge base. Kom je er dan toch niet uit, dan kun je eenvoudig doorverbonden worden met het contactcenter.’

In welke branches is VR het beste toepasbaar?

‘Eigenlijk overal waar je de klant mee wil nemen in de beleving. Een mooi voorbeeld is de reisbranche. Je kunt de klant vanuit het contactcenter live door het resort laten lopen, de kamer laten zien of mee nemen op een strandwandeling. Maar ook het oplossen van een storing of het aansluiten van een device is mogelijk.’

Wat verstaan jullie onder een iconische klantervaring? Wanneer is daar sprake van?

‘Met het thema ‘Creating an Iconic Customer Experience’ laat Genesys duidelijk de ambitie zien om met een innovatieve en brede productrange (PureCloud, PureConnect en PureEngage) de best of the best customer experience oplossingen te bieden voor elk type organisatie. Mensen en organisaties onderscheiden zich, zijn ambitieus, jagen hun dromen na, willen groeien en gaan uiteindelijk iets unieks op de kaart zetten. Genesys heeft dit jaar op Multichannel een sprankelende line up van presentaties die passen bij het begrip iconisch.’

Met welk gevoel verlaten bezoekers jullie spreker sessie?

‘Ze zijn geïnspireerd en vol ideeën. Wij zullen tijdens onze sessie een duidelijk beeld geven van de mogelijkheden van VR binnen het contactcenter. Iets wat op een laagdrempelige manier direct toepasbaar is.’

Voor meer info en aanmeldingen: http://multichannelconference.nl/


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business