NIMA certificeert 300ste Senior Marketing Professional

2jun 201709:02
  • B2b
  • 6535 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws In mei is de 300ste marketeer door Nima gecertificeerd als Senior Marketing Professional. De persoonlijke marketingtitel geeft geregistreerde en toegelaten marketeers het recht om de internationaal erkende titel SMP achter zijn of haar naam te zetten. Nima mag deze titel als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales als enige instantie in Nederland toekennen en staat daarbij onder supervisie van de koepel van Europese marketingassociaties (EMC). De 300 Senior Marketing Professionals hebben inmiddels een eigen netwerk opgericht.

SMP’s moeten blijk geven van de nodige ervaring en vak volwassenheid in combinatie met een hoog opleidingsniveau. Volgens Nima-voorzitter Martin Huisman, die zelf Register Marketeer is, verrast de populariteit van de SMP-titel niet. Het illustreert dat marketeers met hun ‘vrije beroep’ behoefte hebben aan verduidelijking van hun niveau richting werk- en opdrachtgevers. En naar elkaar: ‘Voor marketeers met de nodige vlieguren, opleiding en instelling is het prettig afstand te kunnen nemen van professionals die voornamelijk leunen op een aantal jaar ervaring. Vooral aan de vraagkant, bij het aangaan van een werkrelatie, is het voor SMP’s nuttig om zich te kunnen onderscheiden.’

Educatiepunten

Aan het verstrekken van recht op gebruik van de titel is het commitment verbonden om ook minstens dertig Permanente Educatie-punten per jaar te verwerven. SMP’s zijn dus niet alleen op niveau, maar geven met de titel ook aan dat zij hun niveau bijhouden. De titel is steeds drie jaar geldig, waarna de betrokken marketeer voor verlenging van zijn of haar predicaat in aanmerking komt zodra deze heeft voldaan aan de eisen die aan de SMP-titel zijn verbonden. Buitenstaanders als HR-functionarissen kunnen via het Nima Diplomaregister inzien welke ervaring de betrokken professional heeft en welke inspanningen zijn verricht op het terrein van permanente educatie.

Kennis delen

De 300 Senior Marketing Professionals hebben inmiddels een eigen netwerk opgericht waarbinnen zij elkaar kunnen ontmoeten en ervaringen kunnen uitwisselen. Olaf Meul, zelf uiteraard SMP en daarnaast internetmarketeer, online strateeg en eigenaar van Perplex internetmarketing, heeft de Nima SMP Community onder zijn hoede: ‘Pas als je weet van elkaars bestaan, kun je elkaar ook echt helpen. Senior Marketing Professionals doen dat door kennis en inzichten uit te wisselen. Dat gebeurt tijdens 'SMP-on-tour'-bijeenkomsten met intervisie en specialistische, kleinschalige roundtables.’


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business