Marketeer Van Veen (AutoTrack): alles is erop gericht om verwachting klant te overtreffen

Marketeer Van Veen (AutoTrack): alles is erop gericht om verwachting klant te overtreffen
  • B2b
  • 15 aug 2017 @ 09:29
  • 10548 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PersonenWeb

Sander van Veen is gestart als marketingmanager bij AutoTrack.nl, onderdeel van De Persgroep Nederland. Hij wordt verantwoordelijk voor de marketing- en productstrategie van de autoportal en gaat leiding geven aan het marketing en productteam met als belangrijkste doel de doorontwikkeling van de autoportal en daarmee een verdere groei van de klanttevredenheid. We belden met hem over zijn belangrijkste speerpunten.

Van Veen (38) heeft ruim twaalf jaar online marketing en e-commerce ervaring en gaat zich toeleggen op het perfectioneren van de online oplossingen van AutoTrack om zo de resultaten voor klanten verder te verbeteren. Hij was hiervoor vijf jaar lang werkzaam als Marketing & E-Commerce Manager bij Otravo (onder meer Vliegtickets.nl) en daarvoor als Business Unit Internet Specialist bij NH Hotel Group. 

Wat is huidige imago van AutoTrack? Waar staan jullie in het concurrentieveld?

‘AutoTrack is een veelgebruikt platform voor autobedrijven om auto’s te koop aan te bieden . Particulieren gebruiken het platform om op een snelle en eenvoudige manier een volgende auto te vinden. AutoTrack wordt door consumenten gezien als een betrouwbaar platform dat helpt bij het oriënteren en vinden van een volgende auto. Vanwege het actuele autoaanbod en de grote hoeveelheid voertuiginformatie die beschikbaar is wordt het platform door steeds meer mensen gebruikt.’

Heb je al enig idee welke speerpunten je in de marketing gaat aanpakken?

‘Een van de speerpunten is het optimaliseren van de toegevoegde waarde van AutoTrack voor onze gebruikers op basis van data. Verder gaan wij actiever met de diverse doelgroepen van AutoTrack communiceren om nog beter in te kunnen spelen op individuele behoeften. Dit kunnen autobedrijven zijn die door middel van AutoTrack hun beschikbare auto willen verkopen, consumenten die op ons platform eenvoudig en snel een auto kunnen vinden die aan hun wensen en eisen voldoet, maar ook adverteerders die een specifieke doelgroep willen bereiken. Door het gesprek aan te gaan, kunnen wij snel en effectief inspelen op de wensen uit de markt.’

Wat is in automotive in jouw ogen de grootste uitdaging?’

De uitdagingen binnen de automotive komen voor een deel overeen met de hospitalitybranche waarin ik de afgelopen jaren actief ben geweest. De technologische ontwikkelingen volgen elkaar in sneltreinvaart op. Wij moeten zorgen dat wij een duidelijke propositie in de markt communiceren en deze invullen op basis van gebruikers feedback. Door samenwerkingen op te zoeken met partners en onze gebruikers bieden wij extra toegevoegde waarde door onze jarenlange ervaring en opgedane kennis.’

Je zegt je vooral te gaan richten op hogere klanttevredenheid. Is dat nodig?

‘Alles wat wij doen heeft als doel de verwachtingen van onze gebruikers te overtreffen. Dat is waar ik iedere dag mijn best voor doe en wat een continue proces is.’

Je hebt gewerkt in vlieg- en hotelwereld. Is dat een grote overstap naar de auto’s?

‘Voor consumenten is er één belangrijke overeenkomst tussen hospitality en auto’s. Auto’s en reizen is emotie! Die emotie moet duidelijker worden toegevoegd aan AutoTrack, zodat het zoeken en vinden van een volgende auto nóg leuker wordt.’

Welke auto rijd je zelf en waarom? Wat is jouw droomauto?

‘Op dit moment rijd ik in een praktische Skoda Octavia Combi. Als gezin met twee kleine kinderen is het een ideale auto om van alles mee te nemen. Mijn droomauto is een Aston Martin DB11, maar ik laat me graag verrassen door iets snels uit Italië.’

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken