Nieuw platform voor analyse tevredenheid klanten en medewerkers
- B2b
- 31 aug 2017 @ 12:46
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Onderzoek
- 31 aug 2017 @ 12:46
- Redactie MarketingTribune
Het succes van bedrijven wordt steeds meer bepaald door de beleving van klanten én medewerkers. Want een betere employee experience zorgt voor een betere customer experience. Toch meten en sturen bedrijven hier nog nauwelijks samenhangend op. Dat verandert de komende jaren volgens GrowPromoter die technologie introduceert die het mogelijk maakt de beleving van klanten en medewerkers continu en laagdrempelig te meten, analyseren en hierop te sturen.
Bedrijven hebben nog weinig aandacht voor de samenhang tussen de tevredenheid van werknemers én klanten. Maar het belang is volgens GrowPromoter groot voor onder andere hun sales, marketing en HRM. Want vooral tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. De behoeften van klanten worden daarom steeds bepalender voor de samenstelling van het personeelsbestand en het ontwikkelen van medewerkers. Volgens internationaal onderzoek van Hay Group presteren bedrijven met betrokken personeel en een goed werkklimaat bijna vijf keer beter dan organisaties die dit niet goed voor elkaar hebben. Het zorgt voor hogere inkomsten en klanttevredenheid, grotere effectiviteit en productiviteit en minder personeelsverloop.
Beleving
Nieuwe technologie maakt het mogelijk de beleving van klanten en medewerkers – en de samenhang – continu en laagdrempelig te meten, analyseren en hierop te sturen. De bedrijven in Nederland die dit al doen, is nu nog beperkt tot enkele grote corporates. Maar over vijf jaar doet zeker driekwart van de bedrijven het, verwacht GrowPromoter. ‘Ongeveer 20 procent van de werkgevers doet al wel ‘iets’ met werknemerstevredenheid, maar dat zegt nog niets over hun vervolgacties en de relatie met klanttevredenheid. Dat wordt een belangrijke nieuwe stap,’ aldus directeur Rogier Taylor van het bedrijf.
Platform
Veel bedrijven konden de stap richting Employee én Customer Experience nog niet zetten door het ontbreken van één platform dat alle gegevens bundelt, analyseert en helpt vertalen in acties. GrowPromoter introduceert een nieuw platform waarop alle online metingen, gegevensverzameling en geautomatiseerde analyses worden verzameld. Bedrijven kunnen hiermee eenvoudig intelligente en flexibele vragenlijsten maken en krijgen de uitkomsten realtime gevisualiseerd op één centraal dashboard voor hun vervolgacties. De tool is geschikt voor verschillende typen organisaties, van MKB tot multinationals.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing