OppoSuits: licentiedeal met Disney maakt ons onderscheidend
- B2b
- 30 nov 2017 @ 13:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 30 nov 2017 @ 13:55
- Sjaak Hoogkamer
OppoSuits haakt in op de wereldwijde buzz rondom de in december verwachte première van Star Wars 8: The Last Jedi. Na een succesvolle eerste samenwerking met Disney in 2016 wordt de pakkencollectie uitgebreid met vier nieuwe Star Wars-designs.
Twee daarvan zijn gebaseerd op populaire karakters uit de filmserie: R2-D2 en Darth Vader. Daarnaast zijn er twee nieuwe kerstedities gelanceerd: Starry Side en Festive Force.
Licentie
Een licentie van een groot mediabedrijf als Disney wordt volgens OppoSuits niet zomaar verkregen. Het is een gecompliceerd proces dat soms jaren duurt, waarbij onder andere uitvoerig wordt onderzocht of de organisatie maatschappelijk verantwoord onderneemt. Deze investering is het volgens de eigenaren echter meer dan waard. ‘Sinds we het merk hebben gelanceerd, zijn er verscheidene namaakproducten op de markt gekomen. Het aangaan van deze licentiedeals is één van de manieren waarop wij ons kunnen blijven onderscheiden en unieke producten voor onze fans kunnen blijven creëren,’ aldus Guus Bakker, co-founder en eigenaar van OppoSuits.
Releases
OppoSuits heeft inmiddels al meer dan tien pakken gecreëerd in samenwerking met entertainmentbedrijven, waaronder de onlangs gelanceerde, populaire pakken The Joker en Tetris. Ook bestseller Pac-Man is volgens Bakker voortgekomen uit een samenwerking met een licentiegever. De licentiepakken-collectie blijft zich uitbreiden; voor volgend jaar staan er nog meer releases gepland.
OppoSuits is inmiddels uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf dat in meer dan 60 landen pakken levert aan zowel retailers als consumenten. In 5,5 jaar tijd heeft het merk meer dan 100 designs en drie lijnen gelanceerd: een heren- vrouwen en kindercollectie. De meer dan 50 medewerkers werken vanuit een kantoor in New York en het hoofdkantoor in Roelofarendsveen, maar dit zal in verband met de groei van het bedrijf in begin 2018 verhuizen naar Amsterdam.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing