Platform voor e-coaching WOOSH5 boekt spectaculaire resultaten
- B2b
- 1 nov 2017 @ 13:17
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 1 nov 2017 @ 13:17
- Redactie Online
In een tijd van digitalisering én een groeiend aantal burn-outs heeft de start-up WOOSH5 uit Breda een gat in de markt gevonden. De wetenschappelijk onderlegde methode helpt mensen via een online platform balans te vinden in een jachtig bestaan. Het wist in een pilot de work-life balance score van deelnemers van onder meer Heineken, KLM en Movares - met gemiddeld 25 procent Nu er proof of concept is bij grote bedrijven in Nederland, richt de start-up zich op crowdfunding voor uitbreiding naar de Verenigde Staten.
De online start-up wil de traditionele markt van coaches en trainers doorbreken met een digitale ‘mental gym’ die deelnemers op laagdrempelige wijze tools aanreikt om sterker in het leven te staan. De start-up heeft ruim tweehonderd wetenschappelijk onderlegde oefeningen ontwikkeld, gebaseerd op de psychologie en neurologie.
WOOSH5 heeft de eerste groeifase achter de rug. Ruim vijfhonderd medewerkers van zeven organisaties – waaronder KLM, Heineken en Movares – kregen dagelijkse ondersteuning via het platform en werden bijgestaan door een team van e-coaches. De resultaten mogen er zijn: de work-life balance score van deelnemers steeg tijdens de pilotfase met gemiddeld 25 procent. Gebruikers geven aan zich na de sessies zelfverzekerder, energieker en optimistischer te voelen.
Even wennen
Van gebruikers wordt hun mentale fitheid gemeten, ze krijgen oefeningen en chatten via het beveiligde platform met hun persoonlijke coach. Op zelf gekozen momenten werken deelnemers op basis van hun veerkrachtscore aan onder andere zelfbeeld, emotie-management en optimisme. ‘De persoonlijke aanmoediging, professionele aandacht en tips brengen gebruikers in beweging, met resultaten waar ze zelf ook verbaasd van staan’, zegt medeoprichtster Yolanda Buchel. Liefst 95 procent van de gebruikers zou een persoonlijke e-coach bij vrienden aanbevelen.
‘Natuurlijk is e-coaching even wennen’, erkent oprichtster Nicole van Baardwijk. ‘Maar dat was online shoppen en daten in eerste instantie ook.’ WOOSH5 kent vele voordelen ten opzichte van traditionele coaching. Die is duur, inflexibel en vergt meer (reis)tijd. ‘Wij nemen die obstakels weg en maken coaching toegankelijk voor iedereen, in een beveiligde online omgeving.’
Expansie naar VS
WOOSH5 wil nu verder groeien. Naast Nederland wordt de blik de komende twee jaar gericht op de Verenigde Staten, waar mentale gezondheid en resilience ‘hot topics’ zijn. Niet eerder kampten zo veel Amerikanen met mentale issues: ongeveer een op de vijf volwassenen wat neerkomt op 44 miljoen mensen. ‘Het leven is vluchtiger en met meer onzekerheid. Dat levert veel angst en stress op. Je moet mee. Als dat niet lukt, lig je er uit.’
Met name Amerikaanse millennials hebben last van de prestatiedruk, faalangst en eenzaamheid. Gevolg: bijna 200 miljard dollar aan verloren opbrengsten per jaar in het bedrijfsleven. Van Baardwijk: ‘De behoefte aan innovatie is er, en het moment daarvoor is nu.’ Oplossingen op dit vlak trekken ook veel aandacht van investeerders in de Verenigde Staten.
Samen met Sage Partners – die contacten heeft met Harvard University en grote corporates – heeft WOOSH5 een go-to-market plan ontwikkeld om het concept in Amerika te introduceren. Inmiddels is een klein team hard aan het werk om begin 2018 WOOSH5 te lanceren in de Amerikaanse markt. Voor de noodzakelijke technische verbetering en vertaling van het concept, en de verdere opbouw van het team, is de start-up begonnen met crowdfunding
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Yolanda Buchel
- Sage Partners work-life balance
- WOOSH5
- e-coaching
- Heineken
- KLM
- Movares
- Nicole van Baardwijk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing