RAI Insights publiceert rapport over customer journey van het vakevenement

- B2b
- 20 dec 2017 @ 12:15
- 8055 x gelezen
- Link
- Redactie Online
- EvenementCustomer JourneyOnderzoek
- 20 dec 2017 @ 12:15
- 8055 x gelezen
- Redactie Online
Hoe zorgt een organisator ervoor dat een evenement doet wat op de tekentafel is bedacht? Wat kun je doen om bezoekers een optimale ervaring te bezorgen? RAI Amsterdam onderzocht het. Leidraad daarbij was de ‘customer journey’, de reis die een bezoeker aflegt voor, tijdens en na het evenement.
Het resultaat is een gedetailleerd inzicht in de behoeften van bezoekers aan vakevenementen in alle fasen van die customer journey. Het rapport geeft praktische aanwijzingen die organisatoren helpen om bezoekers te bereiken, om hen optimaal te voorzien van informatie, om hen met elkaar in contact te brengen en zo de waarde van het evenement te vergroten.
Market Research Manager Sanne Jolles: ‘Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat veel bezoekers pas bij binnenkomst bedenken wat ze willen zien en doen. Daar kan de organisator op inspelen door bij aankomst de bezoeker tools aan te bieden die helpen om zijn of haar dag in te delen.’ Van bewegwijzering tot een ‘prep room’ en van matchmaking tot napping zones – er blijken vele mogelijkheden om de effectiviteit van het evenement te vergroten. In dit rapport staan ze overzichtelijk bij elkaar.’
Customer journey-onderzoek
RAI Amsterdam voerde het onderzoek uit in samenwerking met het bedrijf Unplugged (onderdeel van Makerstreet). De customer jouney is in kaart gebracht met de input van RAI-evenementspecialisten, aangevuld door observaties en interviews met bezoekers. Vervolgens zijn de verwachtingen van bezoekers in de verschillende fasen onderzocht, door middel van een enquête onder een brede groep B2B bezoekers. Tenslotte is de journey getoetst bij exposanten en organisatoren. Hieraan zijn de verschillende oplossingen gekoppeld. Het resultaat is een toegankelijk rapport met veel praktische tips.
Het rapport is hier te downloaden.
- RAI Insights: hoe vergroot u de impact van uw vakevenement
- rapport
- RAI Amsterdam
- RAI Insights
- Sanne Jolles
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsRecap Multichannel Conference 201814917x
- NieuwsSalesforce World Tour: van Girls...14430x
- NieuwsEventbrite neemt Ticketea over13949x
- NieuwsBrunel lanceert start-up Pack11712x
- Nieuws[Multichannel Conference]...11535x
- NieuwsMultichannel Conference mix je...10921x
Vacatures
- Market Development Manager,...
- Enthousiaste Projectmanager Events...
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
Laatste Nieuws
- Onderzoek: 60% millennials bezorgd... 24-04-2018
- Tuinmeubelshop opent 10e vestiging23-04-2018
- Eventbrite neemt Ticketea over19-04-2018
- Salesforce World Tour: van Girls Day... 19-04-2018
- Recap Multichannel Conference 201818-04-2018
- Dominique Hermans nieuwe algemeen... 17-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event