Eiland-stunt van McDonalds wint Gouden Giraffe Event Award

Eiland-stunt van McDonalds wint Gouden Giraffe Event Award
  • B2b
  • 7 feb 2018 @ 11:54
  • 9591 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

De Gouden Giraffe Event Awards, de prijzen voor de beste eventmarketing en live communicatie van Nederland ging dit jaar in de categorie Brand Events naar McDonald’s.

De restaurantketen bouwde deze zomer haar eigen tropische eiland in de Gouwzee, waar 38 evenementen plaatsvonden. De campagne rondom Good Times Island bereikte 96 procent van de Nederlandse bevolking en er kwamen bijna 35.000 aanvragen voor een evenement op het eiland binnen. Volgens de vakjury van de Gouden Giraffe het perfecte voorbeeld van een effectief Brand Event. Het evenement won ook nog eens de publieksprijs (bijna 3000 stemmen) voor meest creatieve evenement.

Naast de grote winnaar McDonald’s waren er awards voor evenementen van C&A (Interne Events), KuiperCompagnons (Relatie Events), ZAAM (Congressen) en Coca-Cola (Publieksprijs Innovatief). De Gouden Giraffe is al jaren de prijs voor evenementen die door bedrijven, overheden, goede doelen en andere organisaties als marketing- of communicatiemiddel worden ingezet.

In DeFabrique in Utrecht zagen ruim 500 eventprofessionals, marketeers en communicatie-experts hoe de 15 finalisten overdag nog één keer probeerden de vakjury (met o.a.  marketeers van Bol.com, Shell, ING, Leaseplan en Tommy Hilfiger) te overtuigen.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • NIMA Expertgroep Business-to-Business