Uitgeversverbond heet voortaan Mediafederatie

Uitgeversverbond heet voortaan Mediafederatie
  • B2b
  • 27 feb 2018 @ 09:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) gaat verder als de Mediafederatie. Om de transitie die de mediasector ondergaat nog beter te kunnen ondersteunen, is gekozen voor een slagvaardiger organisatiemodel.

De Mediafederatie is met ingang van dit jaar de vereniging voor brancheorganisaties voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland.

De volgende vijf brancheorganisaties zijn op dit moment aangesloten: Groep Algemene Uitgevers (GAU); GEU; Magazine Media Associatie (MMA); Media voor Vak & Wetenschap (MVW); NDP Nieuwsmedia.

De Mediafederatie heeft ten doel het maatschappelijke en economische belang en het innovatieve karakter van de mediasector uit te dragen. In de belangenbehartiging richt de Mediafederatie zich op door de brancheorganisaties gedeelde thema’s: auteursrecht en collectieve rechten, digitalisering en innovatie, privacy en big data en sociaal beleid en HR.

De naam van NUV Academy verandert in de Mediafederatie Academy. Voor mediabedrijven en uitgeverijen vormt de Academy van de Mediafederatie een platform voor kennisdeling en innovatie.

KoeweidenPostma ontwikkelde de nieuwe identiteit.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken