Bouwbedrijven nog niet tevreden over eigen marketingstrategie
- B2b
- 19 mrt 2018 @ 11:09
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekStrategie
- 19 mrt 2018 @ 11:09
- Redactie Online
Marketeers bij bouwtoeleveranciers geven zichzelf een matige 6,8 voor hun eigen marketingstrategie. Dat blijkt uit het onderzoek dat RVS Marketing hield in het najaar van 2017 onder 40 marketingmanagers. Met name meer kwaliteit voor online marketing, marketing automation en contentmarketing staan hoog op de agenda.
Uit het onderzoek blijkt dat de bouw anno 2018 nog vrij traditioneel is als het gaat om marketing. De meest voorkomende marketingactiviteiten zijn voorspelbare instrumenten als websites, social media, SEO en beurzen. Maar over dit laatste zijn de marketingmanagers in de bouw erg ontevreden. Het tegenstrijdige aan deze opvatting is dat beurzen nog wel vaak in de marketingplanning zijn opgenomen. Daarentegen worden business events wel hoog gewaardeerd.
Marketing Automation
Bouwtoeleveranciers zien de meeste kansen voor 2018/2019 in marketing automation. Maar liefst 75% gebruikt marketing automation of wil dit in de nabije toekomst implementeren. Aan de andere kant geven de respondenten die marketing automation al gebruiken aan dat er nog veel te verbeteren valt. Verder zien bijna alle bouwbedrijven de noodzaak om de kwaliteit van hun online marketing te verhogen. Zo wil bijna 70% de social media aanpak en iets meer dan de helft hun SEO verbeteren. Ook de website is bij bijna de helft (48,3%) aan vernieuwing toe.
Eindklant
Naast het onderzoek onder bouwtoeleveranciers is ook de eindklant bevraagd. Waarom kiezen zij voor bepaalde toeleveranciers en hoe willen zij benaderd worden? De marketingactiviteiten waar ze bij voorkeur mee worden benaderd zijn direct mailings, emailmarketing en social media. Ze zijn weinig enthousiast over beurzen en telemarketing.
Het volledige onderzoek wordt op 10 april gepresenteerd tijdens de B2B Marketing Expertsessie Bouw in Eindhoven.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing