Dacia: klant kiest voor minder, maar beter
- B2b
- 5 mrt 2018 @ 14:50
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 5 mrt 2018 @ 14:50
- Redactie MarketingTribune
In minder dan 15 jaar is het modellenaanbod van Dacia uitgegroeid tot 6 modellen, zonder af te wijken van een belangrijk basisprincipe: de beste prijs-prestatieverhouding op de markt.
Onlangs werd de mijlpaal van 5 miljoen verkochte voertuigen sinds 2004 bereikt, en 1 miljoen in Frankrijk. Deze mijlpaal volgt na het recordjaar 2017, waarin:
• De Sandero eindigde als de bestverkochte auto in Europa in de particuliere markt.
• Het verkoopvolume met 12% toenam tot 655.000 voertuigen.
• Het verkoopvolume of marktaandeel in 25 Dacia-markten naar recordhoogte steeg.
Fan
Verkoop- en marketingdirecteur François Mariotte: ‘Dacia past perfect in nieuwe consumptiepatronen waarbij klanten kiezen voor minder, maar beter. Ze kiezen voor duurzamere kwaliteitsproducten, voor de juiste prijs en zonder concessies te doen op het gebied van comfort of esthetiek. Dit is een belangrijke trend die gaande is in de meubel-, luchtvaart- en modebranche. Dacia is de enige autofabrikant die op deze trend reageert en zo miljoenen klanten in staat stelt te genieten van een nieuwe en betrouwbare auto tegen een onverslaanbare prijs.’
Er is volgens Mariotte een sterke band ontstaan tussen het merk en de klanten van Dacia, die nu vooral fan zijn. Sinds de wedergeboorte van Dacia in 2004 heeft het merk zich altijd afgezonderd van de menigte en geweigerd mee te gaan in de strijd van andere merken die elkaar continu willen overtreffen. In plaats daarvan heeft Dacia zich nadrukkelijk geconcentreerd op wat klanten nodig hebben, en dat goed te doen.
Dacia Lodgy
Nieuw voor 2018 zijn de zeven individuele ‘Smart Seats’ voor de Dacia Lodgy. De derde zitrij bestaat nu uit twee separate stoelen, die afzonderlijk van elkaar verstelbaar en neerklapbaar zijn. De zitplaatsen zijn ruim en comfortabel en daarmee ook geschikt voor volwassenen. Bovendien zijn de zesde en zevende stoel eenvoudig uitneembaar, waardoor een vijfzitter met een grote bagageruimte ontstaat.
Limited Edition Stepway
Dacia presenteert op de Autosalon van Genève ook een nieuwe, gelimiteerde versie van de Stepway-uitvoeringen van de Sandero, Lodgy, Dokker en Logan MCV. De Limited Edition heeft een onderscheidende uitstraling en voegt voor het eerst climate control toe aan de Sandero en Logan
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing