Content curatie: profileer je bedrijf als kennisleider

Content curatie: profileer je bedrijf als kennisleider
  • B2b
  • 28 dec 2016 @ 10:46
  • Link
  • Robbert van den Heuvel
    Robbert van den Heuvel

    eigenaar
    Heuvel Marketing
  • ContentZakelijkBloggen

Er is zoveel informatie op internet beschikbaar dat er tegenwoordig niet alleen mensen nodig zijn die compleet nieuwe informatie publiceren, maar ook mensen die bestaande informatie toegankelijk maken. Deze activiteit wordt 'content curatie' genoemd.

Content curatie is: "het continu bijeenbrengen, organiseren, selecteren en duiden van informatie over een bepaald onderwerp in een online omgeving, op een manier die betekenisvol is voor een specifieke doelgroep”.

Profileer je als kennisleider
Content curatie biedt b2b-ondernemingen een nieuwe manier om de verbinding te leggen met hun doelgroepen en zich te profileren als kennisleider. Doordat content curatie voortbouwt op bestaande content, is het minder tijdrovend dan het volledig schrijven van nieuwe content. 

Het opzetten van een kennisportal op het gebied van onderwerpen die relevant zijn voor de ideale klant, trekt grote aantallen bezoekers naar de website. En is op die manier een dankbare bron voor leadgeneratie.

Voor wie is content curatie interessant?
Het opzetten en bijhouden van een kennisportal is vooral interessant voor:

  • branche-organisaties;
  • uitgeverijen;
  • bedrijven die complexe producten en diensten aanbieden (bijvoorbeeld in de sectoren accountancy, technische dienstverlening, financiële dienstverlening of consultancy), kennisintensieve branches dus waarin de relatie met de klant cruciaal is.

Door content te cureren, kun je er als marketeer voor zorgen dat jouw organisatie of onderneming zich profileert als kennisleider in jullie vakgebied, zonder dat er veel beroep gedaan hoeft te worden op collega's om blogartikelen te schrijven. Hierdoor kan content curatie een waardevol element zijn van je moderne marketing strategie.

Heb jij als marketeer al ervaringen met content curatie? Dan nodig ik je van harte uit om je ervaringen en bevindingen te delen!

Robbert van den Heuvel

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken