NIMA Marketing Day: voor de lerenslustigen

16jun 201714:11
  • B2b
  • 15847 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

weblog Er zijn al vele marketingcongressen. Je kunt elke maand wel naar een congres, seminar, workshop of event. Waarom zou je dan naar de NIMA Marketing Day gaan?

Als je – net als ik – ouder dan 30 jaar bent, dan weet je dat NIMA de norm is. Nog steeds doen NIMA-diploma’s het enorm goed op je CV. Je kunt alleen komen als je NIMA member bent. Dit betekent dat je jaarlijks een fee (laten we het geen "ledencontributie" noemen) betaalt om op de hoogte te blijven van trends en ontwikkelingen in de marketingbranche. Je ontmoet dus gelijkgestemden. Professionals die hun carrière en ontwikkeling serieus nemen. Dat maakt dat de NIMA Marketing Day triggert. Het roept een gevoel van FOMO op: Fear of Missing Out. Of in gewoon Nederlands: je wil dit niet missen. Je wil erbij zijn.

Je gaat natuurlijk voor het programma met interessante sprekers. Een andere reden is dat je marketeers ontmoet die - net als jij - van alle markten thuis zijn. De laatste jaren zie je een steeds grotere toename in de vraag naar specialisten binnen marketing. Contentspecialisten, zoekmachinespecialisten, online marketeers en social media marketeers. NIMA marketing professionals zijn vaak allround marketeers die zich bezighouden met alle aspecten van marketing. De organisatie van dit event biedt dan ook een gevarieerd programma aan sprekers en onderwerpen waardoor je niet naar een lang uitputtend 3-daags congres hoeft maar in een dag weer helemaal op de hoogte bent van trends en ontwikkelingen in ons boeiende marketingvak.

Als mens, maar vooral als marketeer, ben ik heel eager to learn. De club taalliefhebbers in mijn netwerk windt zich geregeld op over het feit dat er zo veel Engelse woorden in onze taal worden gebruikt, vooral in het bedrijfsleven. Marketing spant daarin de kroon. Er is vaak geen goede Nederlandse vertaling van jargon. In de meest recente editie van MarketingTribune omschrijft Mabel Nummerdor in haar column de leergierige marketeer als lerenslustig. Dat vind ik een prachtig woord. Dus dit woord kijk ik af en neem ik over. Dat is volgens mij ook waar het om draait tijdens de NIMA Marketing Day: van elkaar leren.

Wat ik hoop te halen uit de NIMA Marketing Day? Nieuwe inzichten, gerichte praktijkkennis en leren van anderen. Ik hoop vooral van gedachten te wisselen en een leuke dag te hebben met andere lerenslustigen.  

Dit blog is geschreven door Maren Spanjer, zelfstandig allround b2b marketeer

Redactie MarketingTribune

Redactie MarketingTribune »

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business