Mailchimp, Facebook en Wordpress favoriet bij eventmarketeers
- B2b
- 1 mrt 2018 @ 10:24
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Evenement
- 1 mrt 2018 @ 10:24
- Gastblogger
Welke digitale tools zijn bij eventmarketeers wereldwijd, in Europa en in Nederland het populairst?
Met deze vraag zijn wij bij Eventbrite aan de slag gegaan. Miljoenen events van honderdduizenden organisatoren in meer dan 180 landen maken gebruik van Eventbrite. Ook voor marketeers die zich bezighouden met het vermarkten van events. Wij hebben de meest gebruikte applicaties op een rijtje gezet. Zit jouw favoriet erbij?
1. MailChimp - manage gemakkelijk je e-mailcommunicatie dankzij onze integratie met MailChimp.
2. Facebook - verkoop je tickets binnen Facebook met één druk op de knop.
3. WordPress - koppel Eventbrite aan het CMS van je event website.
4. Zapier - gebruik triggers om verschillende hulpdiensten aan elkaar te linken.
5. HubSpot - automatiseer je e-mailcampagnes en plan je communicatiemomenten.
6. Conferencebadge.com - maak handige naambadges inclusief QR-code.
7. Weebly - zonder programmeerskills toch een mooie event website maken.
8. Boostable - met deze app haal je meer uit je advertentiebudget.
9. Sched - je planning en programmering in één handige app voor je bezoekers.
10. Salesforce - connect de bezoekers van je evenement met je collega’s van sales.
Eventbrite opereert als een platform voor het organiseren, managen en promoten van je event. En op basis van de specifieke behoeften voor je event plug je daar als organisator de partnerapps op in. Zo bouw je jouw ideale digitale toolkit. Om efficiënter te werken, meer tickets te verkopen en om uiteindelijk een zo succesvol mogelijk evenement te organiseren.
Trend in eventmarketing tooling
Facebook is de laatste jaren uitgegroeid tot een belangrijk afzetkanaal voor eventmarketeers. Niet alleen via social advertising, maar ook dankzij de optie om in-app een ticket te kopen. Sinds vorig jaar is dit ook in Nederland mogelijk. Cijfers van Eventbrite in Amerika — waar dit al sinds 2016 beschikbaar is — laten zien dat er dankzij deze optie significant meer kaarten worden verkocht. De conversie is hoger, omdat bezoekers Facebook niet meer hoeven te verlaten om een kaartje te kopen.
Distributed commerce
Facebook is een goed voorbeeld van ‘distributed commerce’, een belangrijke trend in de ticketingindustrie. Dit houdt zoveel in dat kaarten niet meer alleen via de eigen kanalen worden aangeboden, maar juist op de platforms waar de doelgroep zich al bevindt. Dit zijn bijvoorbeeld de eventpagina’s van Facebook en de artiestenpagina’s van Spotify.
Door: Janneke van Egmond (Eventbrite).
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing