Dick van der Lecq

Dick van der Lecq

Werkt bij: ETCETERA

Functie: Managing Partner

Biografie Dick van der Lecq is directeur bij Etcetera, reclamebureau van het jaar. Heeft zitting in het VEA-bestuur, de Effie Stuurgroep en het College van Beroep RCC. En mag af en toe graag een reclamepraatje maken.

Twitter: @DickvanderLecq
LinkedIn

Recente artikelen van Dick van der Lecq

Van Mulovak naar Rocketscience

13okt 201708:46
  • Bureaus
  • 17280 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • Reclame

weblog Vroeger, toen de dieren nog praten konden, rolde je zo de reclame in. Je las de gratis Adfo, deed wat SRM en een Nimaatje. Je liep dag in dag uit met je bazen mee. Briefinkje voor de introductie van een nieuwe knakworst ophalen, conceptje maken en gas erop met een massamedium. Na 25 jaar kon je dan met je bolle buikje pensioneren in Toscane.

De Wet van Snuf

20nov 201620:01
  • Bureaus
  • 18886 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • ReclameMarketing

weblog Komt een jonge marketeer bij de baas: ‘Walter luister, briljant plan. Ik heb 10% van het duurste bestandsdeel -onze parfum- uit de wasverzachter laten halen, bij honderd huisvrouwen getest en wat denk je, die Dove-koeien hadden niks in de gaten. Dikke winst, hatseflats!’ De marketingbaas schudt het hoofd, elk jaar hetzelfde liedje, pakt de roe en geeft de junior een ongenadig pak slaag. Het lijkt de reclame voor Klaverblad Verzekeringen wel. Hierin presenteren hijgerige carrièretijgers en adviseurs hun marketingtrucjes aan de directie, maar worden via de bedrijfslift rap op straat gezet.

Raar haar maar waar

15nov 201610:01
  • Bureaus
  • 32019 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • EffectReclamePolitiek

weblog Vier verkiezingen geleden figureerde een oude Haagse mopperkont in reclame voor CêlaVíta. Met de slogan ‘Lekker modern met het goede van vroegah’ foeterde het typetje Cor Kouwenaar er lustig op los. ‘Vroegah was alles beter, was je onderbroek geen veter, had je geen drempels, alleen kuile..’. Hij werd op het amateurtoneel ontdekt, maar bleek lakei aan het hof, waar Beatrix hem regelmatig plaagde met teksten als: ‘Maar Cor, vroegah was de wijn veel rooier!’.

Dutch Disease

7nov 201610:11
  • Bureaus
  • 26412 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • EffectReclameCampagnes

weblog Dinsdag werden in het Concertgebouw de Effie Awards uitgereikt, de Oscars onder de reclameprijzen. Voor presentator Art Rooijakkers en zijn ‘Beste Brein’-buddy Victor Mids was het snoeihard werken om het publiek bij de les te houden. Reclamemakers maken er namelijk een goede gewoonte van om overal ongegeneerd doorheen te praten.

De heks van Hertsenberg

29okt 201614:01
  • Bureaus
  • 25895 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • CampagnesReclame

weblog De week kan niet veel beroerder beginnen dan met Tros Radar. Als de Heks van Hertsenberg maandagavond de huiskamer per bezem binnenvliegt, kruipt menig adverteerder jammerend achter de bank. Bang om in het programma genoemd te worden, of erger: ontboden op het beklaagdenbankje in de studio. Het Nationale Strafhof in Hilversum opende de uitzending deze week met de aankondiging van het nieuwe Loden Leeuw seizoen.

Onmiddellijk lezen en doorsturen!!!

22okt 201611:01
  • Bureaus
  • 21164 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • Campagnes

weblog Je schaamt je toch kapot voor je naïeve vrienden. Die elke keer als er een loterijmailing op de mat valt, je huilend van blijdschap bellen dat ze miljonair zijn geworden. Die gerust ingaan op nepmails van Nigeriaanse zakenlui die gouden bergen beloven en daar een voorschotje voor vragen. Dezelfde vrienden die deze week hun collectieve verstand even volledig kwijt waren toen ze een hysterisch nepbericht deelden waarin het Facebook wordt verboden hun foto’s en andere informatie te gebruiken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners