Biografie De redactie van MarketingTribune/bureaus schrijft dagelijks over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
Redactie Bureaus

InShared kiest voor Fitzroy
Na een pitch heeft online verzekeraar InShared gekozen voor creative agency Fitzroy. Het bureau heeft volgens de verzekeraar naast een creatieve visie ook een sterke ondernemingsgeest die goed bij haar past. De focus in de samenwerking ligt op een nieuwe vertaling van het merkverhaal.
Arag en True Ideas staan op tegen bullebakken
True Ideas heeft voor Arag een nieuwe campagne ontwikkeld voor televisie en in diverse (vak)bladen. Daarin wordt het juridische bedrijf neergezet als een bestrijder van bullebakken.
Webcare RAI naar Goud Uberconnected
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. RAI is met een grote variatie aan typen beurzen (B2C en B2B) actief in binnen- en buitenland, waaronder Turkije, Mexico, Indonesië en China.
'Amstel Bier is niet sexy'
Het draait maar om één ding in de nieuwe Amstel-commercial: de smaak van Amstel Bier. Het draait niet om de marketing, niet om een nieuwe verpakking. Niet om een nieuw logo of een nieuw krat. Niet om sexy of cool. Nee, gewoon om het bier.
Paul Kroef (Ara) voorzitter van Sire
Stichting Ideële Reclame heeft een nieuwe voorzitter en vijf nieuwe bestuursleden. Paul Kroef, algemeen directeur van reclamebureau Ara, wordt de nieuwe voorzitter, Dennis van Vugt (Born05) de vice-voorzitter.
Nivea waarschuwt voor zonkracht met smeerlied
Meer dan de helft van de Nederlanders smeert zich niet altijd in wanneer ze tijd doorbrengen in de zon. Om ouders hieraan te herinneren lanceert Nivea een campagne rondom de Nivea Zonkracht Alert, ontwikkeld door bureau Ride. Zing mee met het insmeerlied!
Lampenoogst: dit zijn alle ADCN Awards van 2018
De ADCN Awards zijn weer uitgereikt. Volop feest, want er werden 61 Lampen uitgereikt in verschillende disciplines en media: één Grand Prix, 3 gouden Lampen, 18 zilver en 39 brons verdeeld over 37 categorieën. Bekijk alle winnaars.
Wehkamp kiest na pitch voor Achtung
Wehkamp kiest voor Achtung als nieuwe partner voor de komende jaren om alle gezinnen in Nederland te veroveren. Na een kort en intensief pitch-proces, waarin ook DDB & Tribal en N=5 participeerden, viel de keuze unaniem op Achtung.
CM en SuperRebel lanceren Qrtsjing
Qrtsjing claimt het betalingsgedrag voorgoed te veranderen. De dienst rekent af met bankpasjes, identifiers, acceptgiro’s, pinapparaten en cash. Het is kassa voor iedereen die factureert, afrekent of betaalt. Het Bredase bedrijf CM is in samenwerking met SuperRebel verantwoordelijk voor de ontwikkeling.
Vodafone en TBWA omarmen moderne families
Tijden veranderen, families veranderen en hoe we met elkaar en de wereld om ons heen connecten ook. Deze spannende dynamiek is de basis voor de nieuwe Vodafone-campagne van TBWA\Neboko.
Primera kiest voor Goud Uberconnected
Na een pitch tussen drie bureaus heeft Primera gekozen voor Goud Uberconnected als bureau voor merkpositionering en campagnes van de retailketen.
Nominaties MOAwards 2018
MOA, het 'Expertise Center for Marketing-Insights, Onderzoek & Analytics', heeft de genomineerden voor de MOAwards 2018 bekend gemaakt. Voor beste onderzoeksbureau zijn Motivaction, DVJ en Netprofiler genomineerd.
Patrick Boer online technical producer L'eau
L’eau, reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding, en zijn studio DIN hebben Patrick Boer benoemd tot online technical producer. Beide partijen ontwikkelen binnen het digitale domein onder meer websites, online applicaties en social media-campagnes.
Sizzer en Halal breiden uit naar Duitsland
Sizzer en Halal breiden uit naar de Duitse markt met de opening van een gedeeld kantoor in Berlijn. De muziek-consultancy en het fotografie-agentschap delen een lange historie van samenwerking.
PepsiCo brengt drie merken onder bij Fitzroy
Pepsi Max, Lay’s en Duyvis worden na een strategische oriëntatie en een creatieve pitch klant bij Fitzroy. Voor de laatste twee merken gaat het om alle social media-activiteiten in de Benelux.
Miele kiest voor Dawn
Na een pitch heeft Miele gekozen voor het creatief strategisch bureau Dawn uit Amsterdam. Het Duitse familiebedrijf wil haar A-merkpositie de komende tijd samen met Dawn in alle touchpoints gaan uitbouwen.
Qban verbreedt koers en heet nu Havana Harbor
Digitaal productiebureau Qban gaat verder als Havana Harbor Creative Agency. De nieuwe naam is een gevolg van de verbreding van het aantal diensten, de veranderende kijk op het digitale landschap en een verhuizing naar Rotterdam.
Icemedia keert Scoliose niet de rug toe
Voor de Vereniging van Scoliosepatiënten heeft Icemedia een campagne ontwikkeld met de titel: ‘Keer Scoliose niet de rug toe’. In de campagne worden verschillende patiënten geportretteerd en krijgt de kijker een beeld van een leven met scoliose.
Marie-Louise Diekema en Tim Olland naar Alfred
Reclamebureau Alfred versterkt zich met Tim Olland (art) en Marie-Louise Diekema (copy). Het team komt bij Etcetera/Red Urban vandaan, waar ze campagnes maakten voor onder meer Ben (#ananas), Linda Foundation en Bol.com.
The Social Club nieuwe naam voor Anyone
Social bureau Anyone breidt de diensten uit en verandert zijn naam in The Social Club. The Social Club maakt de stap van een creatief social bureau naar een bureau voor social branding en social marketing.
We Are Pi bouwt merkplatform Ace & Tate
Het in Amsterdam gevestigde brillenmerk brand Ace & Tate heeft een internationaal merkplatform gelanceerd, tegelijk met de campagne 'Me Myself & I'. Reclamebureau We Are Pi is verantwoordelijk voor deze merkbouw.
Duracell-konijn maakt comeback
Het iconische Duracell-konijn keert terug in een tv-commercial. De pluche knuffel, dit jaar 45 jaar oud, neemt het in een hardloopwedstrijd op tegen valsspelende konijnen. De campagne bouwt toe naar de Amsterdam Marathon, waarvan Duracell sponsor is.
Essent kiest André Hazes als boegbeeld
André Hazes is het nieuwe gezicht van Essent. De volkszanger wordt, samen met zijn vriendin, het boegbeeld van de energieleverancier. Hij zal vanaf 10 april op verschillende manieren de boodschap ‘Lang Leve Thuis’ uitdragen.
Webby-nominaties voor Dept
Dept heeft drie nominaties en drie honorees in de wacht gesleept voor The Webby Awards, de meest prestigieuze internationale prijs in de digitale wereld.
Hasbro kiest Barracuda voor activatie Play-Doh
Speelgoedfabrikant Hasbro heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor Barracuda uit Hoofddorp. De eerste gezamenlijke activiteit is een activatiecampagne voor de speelklei Play-Doh.
Tele2 maakt stijl-statement met VR-bril
Tele2 heeft samen met couturier Jan Taminiau een eigen VR-bril ontwikkeld, onder het motto #streammetstijl. De 'limited edition'-bril wordt getoond in een extravagante online video, met Holland’s Next Top Models Loiza en Montell.
Digitale collectebus Icemedia voor WNF-actie
Er zijn nog maar 3.900 tijgers in het wild over. Team Tijger is de naam van de campagne van het Wereld Natuur Fonds. Met een door Icemedia ontwikkelde digitale collectebus kunnen WNF-Rangers een eigen actiepagina aanmaken, waarop ze donaties kunnen ontvangen.
Esprix nomineert 33 campagnes
Drieëndertig campagnes zijn genomineerd voor een Esprix. Etcetera leidt het bureau-klassement met vijf nominaties. De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking bij Eye Amsterdam bekend wie er brons, zilver of goud winnen.
Bruut en Daybreak bouwen #afklikkliniek voor Ben
Bruut Amsterdam heeft samen met Etcetera/Daybreak voor telecomprovider Ben de docu-serie #afklikkliniek ontwikkeld. Deze campagne gaat over onze verslaving aan de mobiele telefoon.
Vijftien Webby-nominaties voor MediaMonks
Het is april, dus worden de Webby Awards weer uitgereikt. Creatief productiebedrijf MediaMonks is 15 keer genomineerd voor negen verschillende projecten die het hoofdkantoor in samenwerking met vijf andere kantoren wereldwijd heeft geproduceerd.
NRC Charity Awards van start met 20 goede doelen
Voor de NRC Charity Awards zijn twintig goede doelen geselecteerd. Studenten van de Willem de Kooning Academie gaan campagnes ontwikkelen onder begeleiding van docenten van deze opleiding en creatieven van Lemz en Dietwee.
Louwman Group kiest voor Wavemaker
Wavemaker is het nieuwe mediabureau van Louwman Group, dealer van Toyota, Suzuki en Lexus. Na een pitch, begeleid door 3MO, kiest Louwman voor het bureau omdat visie en strategie goed aansluiten bij de groeiambities.
Redmint promoot nieuw telecom-assortiment van Op=Op Voordeelshop
Merkdiscounter Op=Op Voordeelshop verkoopt sinds eind maart het overgenomen telecom-assortiment van Kijkshop. Redmint is verantwoordelijk voor de introductiecampagne, die zichtbaar is in landelijke en lokale printuitingen, in social media en op de winkelvloer.
Jupiler start BBQ-seizoen met Egghunt
Jupiler opent dit weekend het BBQ seizoen met de Jupiler Egghunt. Drie kunstenaars hebben elk een BBQ Egg voorzien van hun eigen unieke design en vervolgens naar drie verstopplekken in Nederland gebracht.
Alfred bezingt hartstochtelijke liefde over Hertog IJs
Hertog IJs lanceert deze week een nieuwe campagne. Daarin laat het merk weer zien waar het goed in is: heerlijk ijs maken met hart en ziel. De campagne werd ontwikkeld door Alfred, dat het account begin dit jaar won na een pitch.
Zes bureaus op shortlist New Kids on the Block
Zes 'next-gen' bureaus dingen dit jaar mee naar de speciale SAN-prijs New Kids on the Block. Uit deze shortlist worden uiteindelijk drie finalisten gekozen die op het SAN-gala strijden om de hoofdprijs.
Icemedia op reis naar Noorwegen met PME Legend
‘Norway BBQ Fly-In’ is de naam van de nieuwe internationale campagne, die Icemedia samen met Just Brands heeft ontwikkeld. Tien winnaars vliegen naar Noorwegen voor een verblijf in de sfeer van het merk PME Legend.
JWT wint Mazda-pitch
Mazda Nederland heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor J. Walter Thompson Amsterdam. Mazda is de afgelopen jaren in Nederland hard gegroeid in marktaandeel en heeft ook voor 2020 een stevige doelstelling neergezet.
Gijs Sluijters en Joris Tol creative director bij Ogilvy
Gijs Sluijters en Joris Tol zijn als creative directors gestart bij Ogilvy Amsterdam. Het creatieve duo werkte voorheen bijna zes jaar bij DDB & Tribal en was daarvoor actief bij Famous Brussels en FHV BBDO.
Defensie gaat weer werven, met Boondoggle
Boondoggle lanceert in de aanloop naar de technische jobdag van 12 april een nieuwe wervingscampagne voor de Belgische Defensie. Deze campagne toont aan hoe dezelfde competenties zinvol zijn in twee totaal verschillende werelden.
Activatiecampagne Redmint voor Vogelbescherming
In de radio-uitzending van Vroege Vogels is zondagmorgen 25 maart de aftrap gegeven voor de campagne ‘Elke meter telt’ van Vogelbescherming Nederland. Met deze door Redmint ontwikkelde campagne roept Vogelbescherming sympathisanten op om geld te doneren.
SAN nomineert beste adverteerder en reclamebureau
Stichting Adverteerdersjury Nederland heeft de longlists bekendgemaakt voor de ABC Groot Accenten 2017. Tien kandidaten zijn er voor adverteerder van het jaar, reclamebureau van het jaar en voor de Consistent Accent.
- AlgemeenNieuws Winnaars CustomerFirst Awards 2018...Nieuws NMD 2018 Van het Leger tot het Leger...Nieuws [New creative hub 6] Brand New Telly...Nieuws [New creative hub 5] UM Studios...Nieuws [New creative hub 3] Business...Nieuws [New creative hub 2]- Persgroep...
- Business-to-BusinessNieuws Eventbrite neemt Ticketea overNieuws Salesforce World Tour: van Girls Day...Nieuws Recap Multichannel Conference 2018Nieuws Dominique Hermans nieuwe algemeen...Weblog Startups, begin tijdig met branding!Nieuws [Multichannel Conference] Beltman:...
- BureausNieuws InShared kiest voor FitzroyNieuws BVA wil eigentijdse...Nieuws Arag en True Ideas staan op tegen...Nieuws Webcare RAI naar Goud UberconnectedNieuws JongeHonden sluit 24 creatieve teams...Nieuws 'Amstel Bier is niet sexy'
- ContentmarketingWeblog Heb je al een content detox planNieuws LVB en VodafoneZiggo breiden...Nieuws Kinetic lanceert Out of Home handboekNieuws Hoofdredacteur Vice ontslagen wegens...Weblog Videomarketing is nog lang niet...Nieuws Iens en Coopr slaan handen ineen
- DesignNieuws winner Zilveren Lamp voor Studio de...Weblog Pretty in pin 3Nieuws Nieuw gezicht NPO1 NPO2 en NPO3Nieuws Testing Hypotheticals wint Lexus...Nieuws storecheck DierenvoedingNieuws Vier Red Dot Awards voor VanBerlo
- Food en RetailNieuws [FIM] Eten, meten en wetenWeblog Vlees aanwezig in 40%...Nieuws Dyson flagship-showroom biedt alleen...Nieuws De Vergulde Hand anno 1554 vernieuwt...Nieuws Primera verkoopt meeste cadeaukaartenNieuws Restaurants balen van kortingsacties
- MediaNieuws NU.nl draait opheffen van Nujij terugNieuws RTL gooit organisatie overhoop voor...Nieuws [Video] Persgroep positief over...Nieuws AT5 en NU.nl mogen samenwerken van...Nieuws Netflix groeit, Videoland ookNieuws Libelle, Linda en Donald Duck hebben...
- Online MarketingNieuws Interview Wij koppelen de dataNieuws Havana Harbor benoemt Coen Doolaard...Nieuws Multichannel Conference: Machine...Nieuws Elastique & Greenberry ontwikkelen...Nieuws Hillenaar introduceert special op...Nieuws Leukemiepatiënt Akar start...
- SponsoringNieuws Verstappen, Ricciardo en Coulthard...Nieuws Roompot blijft hoofdsponsor...Nieuws Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratieNieuws Zlatan Ibrahimovic WK-boegbeeld VisaNieuws Viktor&Rolf ontwerpen betaalpas voor...Nieuws Simon Lévelt sponsor Van Gogh Museum
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsOlympische campagnes van...25359x
- NieuwsNominaties voor MOAwards 201822790x
- NieuwsWe Are Pi bouwt merkplatform Ace...21148x
- NieuwsQban heet voortaan Havana Harbor20937x
- NieuwsPaarse krokodil maakt comeback...19728x
- NieuwsNivea waarschuwt voor zonkracht...19693x
Vacatures
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
- Vacature plaatsenAlle vacatures »
Laatste Nieuws
- InShared kiest voor Fitzroy20-04-2018
- BVA wil eigentijdse... 20-04-2018
- Arag en True Ideas staan op tegen... 19-04-2018
- Webcare RAI naar Goud Uberconnected19-04-2018
- JongeHonden sluit 24 creatieve teams... 19-04-2018
- 'Amstel Bier is niet sexy'19-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event
- Toon alle events »