ALD Automotive rolt VR-versie van Mobility Experience Centre wereldwijd uit

24okt 201715:01
  • Online
  • 13359 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Virtual Reality

nieuws Het Mobility Experience Centre (MEC) in Hoofddorp krijgt een virtual reality-versie. Drie jaar nadat het MEC in Nederland is geopend, zorgt het succes ervoor dat men de experience ook in het buitenland wil aanbieden. Om een wereldwijde uitrol over 43 landen mogelijk te maken is er gekozen voor een virtual reality (VR) variant. Zowel het fysieke MEC als de VR-versie maakt het voor bedrijven inzichtelijk welk effect de verschillende keuzes voor mobiliteit heeft op thema’s als duurzaamheid, kostenefficiency en aantrekkelijk werkgeverschap.

Google opent Digitale Werkplaats en wijst de weg met buitenreclame

24okt 201712:40
  • Online
  • 12501 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • ReclameOutdoor

nieuws Ondernemers die hun weg zoeken in online marketing vinden bij Google een warm welkom, de internetreus biedt nu gratis workshops en wijst de weg naar de tijdelijke Digitale Werkplaats met een routebegeleidende buitenreclame.

Google en Facebook stuwen mediabestedingen in Nederland

24okt 201711:13
  • Bureaus
  • 14618 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalBioscoopTelevisieMediaReclame

nieuws De netto mediabestedingen in Nederland zijn in het eerste halfjaar van 2017 met 2,6% gestegen tot 1,9 miljard euro, aldus het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2017 van Nielsen. Die groei is vrijwel volledig toe te schrijven aan online dat met 13% groeide, vrijwel geheel dankzij global players als Google en Facebook. De grootste groei is te zien bij bioscoopreclame. Daar steeg het budget met 19%. Gezien de omvang van dit mediumtype is het effect op totaal zeer gering. De gezamenlijke offline media zagen de inkomsten uit de verkoop van advertentieruimte dan ook dalen met 6,2%.

Kult&Ace en Motivaction gaan samenwerken

24okt 201710:18
  • Content
  • 11169 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • CommunicatieInteractie

nieuws Millennialbureau Kult&Ace en onderzoeksbureau Motivaction gaan samenwerken. Vorige maand lanceerde eerstgenoemde de Millennial Monitor, het landelijk onderzoek dat inzichtelijk wil maken wat de jongste generaties van Nederland drijft. Motivaction sluit hier bij aan.

Chris Derksen (Fresh Bridge): 'Productietijd van content is aan verandering onderhevig'

24okt 201710:01
  • Content
  • 10517 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • AwardsGrand Prix Content MarketingContent

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing zijn bekend. En dat betekent ook dat de uitreikingsavond niet meer lang op zich laat wachten: op donderdag 16 november is het zover, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is Fresh Bridge, we maken vast de balans op met senior client lead Chris Derksen.

Creating Business in 1 minuut

24okt 201709:33
  • Bureaus
  • 7360 x gelezen
  • Link
  • Tim den Heijer
  • Creatie

weblog Een zee van neon, spetterende fonteinen, een Eiffeltoren én een vrijheidsbeeld… In Las Vegas is heel wat te zien. Toch reden we bij ons laatste bezoek om voor een roze luikje van 50 bij 80 centimeter.

Cheil laat je wennen aan de Samsung Galaxy S8

24okt 201700:30
  • Bureaus
  • 12925 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • SmartphoneMerkenCommercialsCampagnes

nieuws Cheil Amsterdam heeft een nieuwe campagne gelanceerd voor vaste klant Samsung, getiteld ‘Switch to Galaxy’. In deze campagne laat het creatieve bureau zien dat switchen naar de Galaxy S8/Note8 makkelijker is dan gedacht.

Eric Kip voorzitter van totaal vernieuwd MWG-bestuur

24okt 201700:00
  • Media
  • 13505 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentMediabureauStrategieMedia

nieuws Eric Kip, managing director van Exterion Media, is de nieuwe voorzitter van het MWG-bestuur. Hij is de opvolger van Ton Rozenstraten, CCO bij RTL. Kip heeft het beleid aangescherpt onder het motto ‘fresh thinking’. MWG stelt zich ten dienst om media nog meer te verbinden met merken, content en (data)technologie. Daarbij wil MWG zich vooral focussen op de raakvlakken van media met deze drie disciplines.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners