Alfred wint Creative Press Challenge de Volkskrant
- Bureaus
- 8 nov 2013 @ 07:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Award
- 8 nov 2013 @ 07:00
- Redactie Bureaus
Het creatieve team van Alfred, Luuk van de Put en Jurre van de Ven, is de winnaar van de Creative Press Challenge met de inzending: ‘No news is bad news’. Opdracht was om een multimediale campagne voor een goed doel, Free Press Unlimited, terugbrengen naar één hele pagina. Deze organisatie strijdt ervoor om onafhankelijk nieuws toegankelijk te maken voor iedereen, waar ook ter wereld. Het winnende idee wordt, met een exclusief interview, geplaatst in de Volkskrant en ingezonden naar ’s werelds grootste reclamefestival, de Cannes Lions.
Nummer 2 werd het team van Havas WorlWide met Huub Haarhuis en Matthijs Vrooijink, derde werd het team van Etectera met creatieven Wesley Visseren en Vincent Beijersbergen en op de vierde plaats eindigde RedUrban die Kai Nobbe en Rick van de Ven hadden afgevaardigd. De vijfde plaats werd gedeeld door The OddShop met Joost van der Schoot en Marten Meijboom en Ogilvy met Bas Derks en Rob Voortman.
De jury van de Creatie Press Challenge bestaande uit Chris Buur (de Volkskrant), Leon Willems (Free Press Unlimited), Andre Matarazzo (Sid Lee) en David Snellenberg (Dawn) waren unaniem in hun oordeel.
Leon Willems, Free Press Unlimited
‘Het beeldconcept is even simpel als aansprekend; het doet je stilstaan en nadenken.
Het volkse gezegde ‘geen nieuw is goed nieuws’ wordt hier goed op zijn kop gezet en maakt zo uitstekend de kernmissie van Free Press Unlimited tastbaar.’
Chris Buur
‘Een kleine variatie op een bekende frase, en dat werkt verschrikkelijk catchy. En nog krachtig ook: in vijf woorden wordt exact omschreven waar Free Press Unlimited zich sterk voor maakt. Bij elkaar sterk genoeg om de louter-tekstopzet te kunnen dragen.’
André Matarazzo, Sid Lee
‘Visueel sterk, stoppen bij een bijna lege pagina in een drukke krant. Het verhaal is makkelijk te begrijpen: ‘Geen nieuws is slecht nieuws’. En in dit geval is het ook echt zo. Een goede link tussen de oneliner en Free Press Unlimited zal de advertentie compleet maken.’
David Snellenberg, Dawn
‘De winnaar is, zoals altijd, het simpelste idee. De stopping power is essentieel.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing