DELA, Telfort en Unox winnen Gouden Effies 2013

DELA, Telfort en Unox winnen Gouden Effies 2013
  • Bureaus
  • 7 nov 2013 @ 22:30
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Awards

Donderdagavond 7 november 2013 zijn de winnaars van de Effies 2013 bekend gemaakt in de Amsterdamse Beurs van Berlage. DELA, Telfort en Unox wonnen Gouden Effies. In de print-editie van MarketingTribune die tegelijkertijd in de Beurs werd verspreid en dinsdag bij abonnees op de mat ligt, staan de volledige juryrapporten en buigen betrokkenen, experts, critici en andere vakgenoten zich over de prijs.

Van de 36 inzendingen werden er vanavond drie met Goud bekroond, eentje met Zilver en tien met Brons, een scoringpercentage van ruim 35%. Nominaties zijn niet bekendgemaakt. Telfort is drievoudig winnaar van eremetaal. Ook Unox mocht meermaals het podium op, voor 'Unox blijft Unox' en submerk Knaks. Gouden Effie-winnaar Dela gooide eerder hoge ogen in o.m. Cannes en bij de Esprix.

GOUDEN EFFIES
“DELA. Voor Elkaar.”
DELA
Ogilvy & Mather Amsterdam, WeFilm

“Telfort. Meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn.”
Telfort
N=5

“Unox blijft Unox, 2007-2012”
Unilever Nederland
TBWA\NEBOKO, Being There

ZILVEREN EFFIE
“We hebben Knaks gegeten!”
Unilever Nederland
TBWA\NEBOKO

BRONZEN EFFIES
“Over op IBAN”
De Nederlandsche Bank
FHV BBDO, Porter Novelli, PHD, 51North

“GTST: Wie Is Tim?”
RTL Nederland
Endemol

“Telfort. Net zo alles in één, maar dan super voordelig.”
Telfort
N=5

“Telfort. Net zo mobiel, maar dan super voordelig.”
Telfort
N=5

“Eneco Toon”
Eneco
FHV BBDO, OMD, The USP Company, Linden&Barbosa

“Postmedewerker. Deel van je leven.”
PostNL
Publicis

“Meer verzekerd dan je denkt”
Centraal Beheer Achmea
RAPP, DDB & Tribal Amsterdam

“Zin in een ijsje? Dan ga je naar McDonald's”
McDonald's Nederland
TBWA\NEBOKO

“Hoe Indy het beste uit verzekeraars haalt. Van introverte vergelijker naar bekende partij boven de partijen.”
Independer
ETCETERA

“Essent E-thermostaat. Van gas en licht naar een warm welkom.”
Essent
ETCETERA

Hoofdsponsor van de prijs is RTL Nederland. Voor aanvullende info via de Effie-organisatie klik hier. Voor een eigen print-exemplaar (68 pagina's) van MarketingTribunes Effie-issue klik hier. (PvWK)

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken