Dorst & Lesser promoot 'social dealer' van Renault

Dorst & Lesser promoot 'social dealer' van Renault
  • Bureaus
  • 20 nov 2013 @ 11:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaPRCampagnes

Renault heeft deze zomer de eerste dealer ter wereld op Facebook geopend en introduceert hiermee de nieuwe manier van proefrijden in Nederland. De eerste 'social dealer' biedt een experience die gericht is op elektrisch rijden, waarbij de online- en offline wereld worden samengebracht. Dorst & Lesser verzorgd de publiciteit in Nederland.

Bij de dealer op Facebook kun je, zonder tussenkomst van een medewerker, een experience met de elektrische Renault ZOE inplannen. Je kiest de dealer bij jou in de buurt, checkt de beschikbaarheid in de agenda van de dealer en maakt direct een afspraak om elektrisch rijden te ervaren.

Tijdens het maken van de afspraak vind je in de Facebook-app alle informatie over de Renault ZOE en elektrisch rijden. Deze online beleving wordt tijdens de experience offline doorgezet. Een 'ZOE Experience' is meer dan een proefrit, het is een ervaring. Drie uur lang kun je de auto meenemen om alle aspecten van het elektrisch rijden te ervaren.

De nieuwe manier van proefrijden, die vanwege de lage drempel aansluit op de wensen van de hedendaagse klant, zorgt ervoor dat veel mensen hun vooroordelen over elektrisch rijden opzij hebben gezet. Inmiddels zijn er ruim 600 experiences met de Renault ZOE via Facebook gereserveerd.  



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken