Interview: Sander Volten (Kingsday) over Zwarte Boekjes Avond

Interview: Sander Volten (Kingsday) over Zwarte Boekjes Avond
  • Bureaus
  • 19 nov 2013 @ 16:44
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interview

Kingsday organiseert op 27 november de derde editie van Zwarte Boekjes Avond. MarketingTribune spreekt met managing director en partner Sander Volten.

Dag Sander, hoe is het met jou?
'Het kan bijna niet beter. We knallen het jaar uit en de vergunningsaanvraag voor Koningsdag/Kingsday 2014 is er net uit.'

Kun je Kingsday introduceren?
'We zijn Kingsday twee jaar geleden met z'n vieren - de anderen zijn Eric Ytsma, Sicco Beerda, Bram de Rooij -  begonnen met de ambitie om snel weer te spelen in de Champion's League. Grote woorden maar we zijn hard op weg (je kunt de tune al bijna horen). Door het creëren van conversation value met een mix van PR, Advertising, en Digital bouwen wij opvallende (inter)nationale campagnes voor de leukste klanten zoals Duyvis, MINI, Bloemenbureau Holland, SMINT, Danerolles, Knorr, Moneyou, en sinds kort de Hartstichting.'

Wat is Zwarte Boekjes Avond en waarom organiseren jullie dat?
'Iedereen heeft wel eens een briljant idee en schrijft dit op in zijn zwarte boekje. Vaak genoeg gebeurt er nooit iets met dit idee. Niet uit luiheid, maar vaak genoeg omdat je zelf niet verder komt. Deze avond stellen wij top reclame-talent beschikbaar om in sessies van 15 minuten hun idee een stap verder te brengen. Niet om daar commercieel van te profiteren maar omdat wij geloven dat wij hier talent en hun ideeën echt mee verder helpen. En dat wij dit talent ook een avond van dichtbij kunnen aanschouwen is mooi meegenomen!'

Welke internationale reclamehelden komen er dit jaar?
'Je hebt het echt over de creme de la creme: Jeroen Annokkee, de meest bekroonde commercialregisseur van NederlandBoyd Coyner, prijswinnend Creative Director van Impossible is Nothing voor Adidas, nu oprichter en co-ecd van bureau MeanWhilePeter Hamelinck, Creative Director G-Star, veel bekroond reclamecreatief, Bart van der Vliet, Global Communication Strategist op zo'n beetje alle grote consumentenmerken, Karen de Loos, steengoeie marketing- & communicatieadviseur, nog betere matchmaker en de vier partners van Kingsday, samen ook goed voor een stuk of honderd internationale reclameprijzen.'

Wie mag zich nog voor de avond inschrijven? En hoe?
'In principe iedereen met een briljant idee in zijn zwart boekje. In de praktijk vooral veel jonge, talentvolle creatieven en studenten. Ook inschrijven? Kijk dan hier.'

Wat is het laatste nieuws?
'Elke dag wel wat nieuws. Misschien wel leuk om te melden dat deze week de nieuwe geïntegreerde campagne van Duyvis van start gaat. Wat een fuif om te mogen werken aan een merk met zo'n historie!'

www.kingsday.com
www.twitter.com/sandervolten

 

Dit is het derde interview in een serie van honderd die wij doen met Bureaus.

Eerder publiceerden wij:

Kees Verbeek & Marinus Zoutendijk over Abovo Media

Wesley ter Haar (MediaMonks): 'Maak het best mogelijke werk binnen de tijd die je hebt'

Ook een interview in deze serie? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar bureaus@marketingtribune.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken