SAN: al 25 jaar meesterschap centraal

SAN: al 25 jaar meesterschap centraal
  • Bureaus
  • 8 nov 2013 @ 12:26
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Deze week is het precies 25 jaar geleden dat de Stichting Adverteerderjury Nederland | SAN werd opgericht. In die 25 jaar is de SAN - in eigen woorden - ‘uitgegroeid tot de meest betrouwbare en prestigieuze Adverteerders vakprijs van Nederland.’ Dit zilveren jubileum wordt dit jaar op vele manieren zichtbaar waaronder het SAN Jubileum Jaarboek 2013 en de uitreiking SAN Accenten en ABC Accenten op 22 mei 2014.

De SAN is overigens 25 jaar geleden mede opgericht door de voorgangers van MarketingTribune, namelijk van NieuwsBugamor. Jan van Buuren en Wim Laverman zijn dus mede de founders van deze award. De SAN Accent, nu een stalen kubus, had in het begin nog de vorm van een 'Prima'-stempel, waarmee de (groot)vader van NieuwsBugamor-baas Wim Laverman zijn schoenen in de marktkraam meerwaarde gaf.


Volgens de organisatie is en blijft het doel het marketingcommunicatievak op een hoger niveau tillen. Voorzitter Frits Schuring van de SAN: ‘Met 20 marcom professionals per vakjury is de objectiviteit geborgd en geeft de SAN al 25 jaar een prachtig podium aan zowel studenten als aan de doorgewinterde adverteerders.’

Meesterschap centraal
Het SAN Jubileum Jaarboek 2013 staat in het teken van dit meesterschap, dat herkenbaar is aan het talent om de vragen van nu te beantwoorden op een manier die past bij de uitdagingen van morgen. Schuring: ‘De oude Hollandse meesters dankten hun naam en faam aan hun onnavolgbare vakmanschap. En aan het feit dat zij zich zelf daarin een leven lang bleven overtreffen. Zij lieten de wereld steeds weer zien dat er meer mogelijk was dan we tot dan toe dachten. Zij waren hun tijd vooruit. Die drang tot veranderen is actueler dan ooit. Het 25-jarig bestaan van de SAN speelt zich immers af in een tijd waarin niets hetzelfde blijft. Dat vraagt om een samenleving die durft te veranderen, een nieuwe kijk op de realiteit durft te omarmen.’


 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken