Eurobest: DDB grote winnaar met KLM Space

Eurobest: DDB grote winnaar met KLM Space
  • Bureaus
  • 9 dec 2013 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesAwardBekroningen

De grote Nederlandse winnaar bij Eurobest was onmiskenbaar de campagne voor KLM Space, ingezonden door DDB & Tribal en zusterbedrijf Rapp. De campagne won één keer goud, vier keer zilver en drie keer brons. Het enige andere Nederlandse goud ging naar Dela.

In totaal was er 24 keer eremetaal voor Nederlandse inzendingen. Dat is een betere score dan vorig jaar, toen slechts 19 prijzen werden opgehaald.

Dela (en bureau Ogilvy) won met de al eerder bekroonde campagne 'Why wait till it's too late?' in de categorie Branded content & Entertainment, waar ook zilver was weggelegd voor de Metropole Orkest Tweetphony van Havas Worldwide Amsterdam

Er was drie keer zilver in de catgeorie Film voor campagnes van Inshared, eveneens uit de koker van DDB & Tribal. In de categorie Film Craft won 'Volkswagen Das Hund' van The Ambassadors Amsterdam. 

Interactive was de meest succesvolle 'Nederlandse' categorie, met vijf prijzen voor KLM Space en eenmaal zilver voor Volkswagen GTI Bannerbahn van Achtung. 

In de categorie Media was er brons voor Dela, bij Radio won Porsche Cayenne Kilometer van Achting!, bij Mobile zilver voor KLM Space en in PR brons voor wederom het Metropole Orkest. Bij Outdoor was er twee keer Nederlands brons: voor 'The Economist, Your train may never come' door FHV BBDO en 'Heineken Ignite' door DDB & Tribal Amsterdam. 

Bij Promo & Activation ging er zilver naar opnieuw Volkswagen GTI Bannerbahn door Achtung! In deze categorie werd vier keer brons uitgereikt naar Nederlandse inzendingen: Heineken Ignite door DDB & Tribal Amsterdam, KLM Space door Rapp Amsterdam, Volkswagen GTI Bannerbahn door Achtung! en voor de Ogilvy-campagne voor Déla.

Zie ook het bericht over de Design-winnaars bij Eurobest. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken