Loden Leeuw voor Bonprix en Menzis
- Bureaus
- 17 dec 2013 @ 01:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsAwards
- 17 dec 2013 @ 01:26
- Redactie Bureaus
De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame is maandag toegekend aan Bonprix, voor een tv-commercial waarin twee vrouwen elkaar op een feestje knock-out slaan omdat ze hetzelfde jurkje dragen. Zwemkampioen Maarten van der Weijden werd uitgeroepen tot meest irritante BN'er vanwege zijn hinderlijke optreden in een tv-spot van zorgverzekeraar Menzis.
De genomineerden voor meest irritante reclame van 2013 waren 'de dikke boerende kat van Yoki, het irritant blaffende hondje van Volkswagen, de vechtende dames van Bonprix, de nagesynchroniseerde reclame van Vanish Oxi Action en de dubbelzinnige reclame van Dubbelfrisss', aldus de voorgekookte mening van TROS-programma Radar.
'Winnaar' Bonprix haalde bijna 25% van de 75.000 publieksstemmen, voor Vanish Oxi Action (23,4%) en het juist zo grappige spotje van Volkswagen (20,8%). Bij de irritante BN'ers was de winnaar duidelijker: het "Hulde!" van Maarten van der Weijden won met ruimere marge (25,2 om 22,8%) van pitspoes Sylvie Meis. De immer irritante Ali B. eindigde als derde met 20,3% van de stemmen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- commercial
- Maarten van der Weijden
- BN'er
- Loden Leeuw
- Radar
- reclame
- TROS
- irritant
- Bonprix
- winaar
- Menzis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing