Schouten en De Koning versterken Het PR Bureau

Schouten en De Koning versterken Het PR Bureau
  • Bureaus
  • 12 dec 2013 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRPersonaliaPromotieCommunicatie

Sid de Koning (40) is aangesteld als Senior Creative bij Het PR Bureau in Amsterdam. De Koning is als Chief Data, Ideas & Technology verantwoordelijk voor de creatieve output van het bureau. Magali Schouten (25) treedt in dienst als adviseur, waarbij zij zich vooral richt op online- en social media.

Het PR Bureau breidt hiermee zijn online expertise verder uit. Het bureau heeft in 2013 een flinke groei doorgemaakt en bestaat op dit moment uit een vast team van 30 medewerkers.

Sid de Koning begon zijn loopbaan in 1996 als één van de oprichters van reclamebureau Fitzroy in Amsterdam. De Koning zette zijn carrière voort als Marketing Director Benelux bij Just Eat. Hij heeft in november dit jaar de overstap gemaakt naar Het PR Bureau. “Het PR Bureau durft nieuwe wegen te bewandelen binnen het steeds veranderende medialandschap. Creativiteit is key in alle vormen van communicatie. Mijn doel is om ervoor te zorgen dat Het PR Bureau de meest creatieve, innovatieve en effectieve PR campagnes ontwikkelt en constant bezig is zichzelf te vernieuwen,” zo verklaart De Koning.

Magali Schouten studeerde Bedrijfscommunicatie aan de Hogeschool van Utrecht. Voordat zij in dienst trad bij Het PR Bureau werkte Schouten als Social Media Consultant bij Super Social. Daar was zij verantwoordelijk voor social marketing advies en uitvoering. Schouten richt zich bij Het PR Bureau op online strategie en PR werkzaamheden voor onder meer Netflix, Etos en ERU.

Het PR Bureau is in 2005 opgericht en staat onder leiding van Marnix Geus, Jacqueline Bosselaar en Frits Hendrikx. Specialisaties zijn Marketing, Corporate en Crisis PR. Het bureau houdt zich bezig met onder meer positionering, communicatiestrategie, online PR, woordvoering en crisiscommunicatie. In 2008 startten de oprichters een tweede bureau, PR Stunt genaamd. Daarnaast hebben zij in 2012 ViaHenri opgericht: een stichting voor en door influencers waar vanuit Het PR Bureau onder meer events organiseert en een blog onderhoudt.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken